משבר המהגרים בניו יורק: ראש העיר הדמוקרטי משנה את הטון
אריק אדמס הבטיח בעבר שהעיר שלו תקבל בברכה את כולם, אבל אחרי יותר מ-40,000 מהגרים שממלאים את הרחובות מאז האביב - הוא מתקשה להמשיך בקו ההומני האבסולוטי

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס הדמוקרטי, שמתמודד עם עשרות אלפי מהגרים שממלאים את רחובות ומקלטי התפוח הגדול - הגיע לביקור בגבול מקסיקו, שם אמר שאין לו יותר מקום לארח חוצי גבול בעירו. 

אדמס הגיע לביקור ראשון מסוגו של ראש עיריית ניו יורק באל פאסו, טקסס, עיירת הגבול הרואה את מספר חוצי הגבול הגבוהה ביותר. זאת לאחר שכבר כמה חודשים גרג אבוט וכמה מושלים רפובליקנים אחרים, מסיעים מהגרים לא חוקיים ממדינתם אל ערים דמוקרטים, בראשן ניו יורק, וושינגטון וגם שיקגו. 

"למה זה לא נחשב לאסון? זה משבר", אמר אדמס מסיבת העיתונאים שערך. "אף עיר לא ראויה למה שקורה. זו עיר יפה, ומה שקורה בחודשים האחרונים מערער את העיר הזאת".

מאז האביב, הגיעו לניו יורק כ-40,200 מהגרים, שרבים מהם הועברו למקלטים לחסרי בית, שגם ככה היו צפופים מאוד. תחילה אדמס אמר כי העיר תקבל בברכה כל אחד, אך עם הזמן והכספים הרבים שנאלצה להשקיע, הוא הכריז על מצב חירום.

לדבריו, היה יום אחד בו הגיעו יותר מ-800 מהגרים: "זה היה שיא עבור העיר שלנו", והסביר כי עם המשך הגעתם המאסיבית של חוצי הגבול, לעיר כבר אין מקום לאכלס אותם. 

אז, הוא האשים את הממשלה: "אף אחד לא מתאם את המאמץ הלאומי הזה", והבטיח שהוא יעלה את הנושא בוועידת ראשי הערים של ארצות הברית, שתחל ביום שלישי. "המשבר הזה מעמיד ראשי ערים זה מול זה. וזה לא יכול לקרות".

"זה לא מגיע לנו, למהגרים זה לא מגיע, והאנשים שחיים בעיר הזאת לא ראויים לכך", הוסיף ראש עיריית התפוח הגדול. 

וכמה חודשים לאחר שאמר כי העיר תקבל כל אחד בברכה, אדמס אמר במסיבת העיתונאים שהתדמית של ניו יורק כעיר מסבירת פנים למהגרים - היא מטעה.

"אנחנו חייבים לתת לאנשים מידע מדויק. אנחנו מברכים את אלה שהעיר לא צריכה לקבל במערכת הטיפול שלה. אבל, זה לא צריך לבוא על גבי אותם תושבי ניו יורק", אמר. 

באחד הסרטונים מביקורו שפורסמו, אדמס שוחח עם מבקשי מקלט, ואמר כי הוא "ילחם" עבורם כדי שיוכלו לעבור ו"לחוות את החלום האמריקאי". דבריו, לאחר שתורגמו למהגרים, עוררו קריאות שמחה ומחיאות כפיים מצדם.

YOU MIGHT ALSO LIKE