טרגדיה: לפחות 68 הרוגים בהתרסקות מטוס בנפאל
אחד מהתיעודים שפורסמו ברשתות מראה את המטוס מאבד שליטה, וסרטונים אחרים מראים את המטוס מרוסק לחלוטין, כאשר היו עליו 68 נוסעים וארבעה אנשי צוות

מטוס ועליו 72 אנשים התרסק בנפאל ביום ראשון בבוקר, כאשר על פי הדיווחים לפחות 68 בני אדם נהרגו בתאונה הטרגית שתועדה בחלקה במצלמת פלאפון.

המטוס של Yeti Airlines, שנשא 68 נוסעים וארבעה אנשי צוות, המריא מעיר הבירה קטמנדו והתרסק ממש ליד היעד שלו, בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי של פוקרה. על פי הדיווחים, על הסיפון היו שתי תינוקות, ועשרה אנשים ממדינות זרות - חמישה הודים, אחד אירי, שני דרום קוריאנים, אחד אוסטרלי, אזרח צרפתי ואזרח ארגנטינאי. 

לאחר ההתרסקות, ראש הממשלה פושפה כמאל דהאל כינס ישיבת חירום של חברי הקבינט, והורה לאנשי הביטחון לסייע מיידית במאמצי החילוץ, שהגיעו לזירת ההתרסקות באמצעות מסוק.

"אנחנו צופים שנמצא גופות נוספות", אמר דובר הצבא, קרישנה בהנדארי. "המטוס נשבר לרסיסים".

סרטון שפורסם ברשתות החברתיות, שצולם על ידי תושב האזור שעמד במרפסת שלו, הראה את המטוס טס נמוך ולוקח פנייה חדה. סרטונים אחרים הראו להבות ועשן מזירת התאונה וחלקים מהמטוס המרוסק, כמו גם אנשים רבים הולכים לכיוון המקום והמונים מתאספים סביב ההריסות.

מאות אנשי חילוץ והצלה זרמו למקום, פינו גופות וממשיכים לסרוק את אזור התאונה.

"חצי מהמטוס נמצא על צלע הגבעה, החצי השני נפל אל תוך הערוץ של נהר סטי", אמר ארון טמו, תושב המקום, שהגיע לזירת התאונה דקות לאחר ההתרסקות.

קהום בהדור שרטי סיפר כי הוא היה על גג ביתו וראה את המטוס מאבד שליטה: "ראיתי את המטוס רועד, זז ימינה ושמאלה, ואז פתאום אפו צלל והוא נפל לערוץ", אמר והוסיף כי תושבים מקומיים לקחו שני נוסעים לבית חולים.

ההתרסקות מחזירה זכרונות קשים מנפאל, כאשר במרץ 2018 מטוס התרסק בנחיתה מקטמנדו, בתאונה שבה מתו 51 איש מתוך 71 נוסעים. במאי שנה שעברה, כל 22 האנשים שהיו על סיפון מטוס של חברת התעופה הנפאלית Tara Air מתו, כולל 16 נפאלים, ארבעה הודים ושני גרמנים. 



YOU MIGHT ALSO LIKE