ההפגנה המחליאה באוניברסיטת מישיגן: "תחי האינתיפאדה!"
עשרות סטודנטים צעדו ברחבי הקמפוס וצעקו לרצוח יהודים ולהשמיד את ישראל, כמו גם קראו לממשלה האמריקאית שלא להעביר עוד כספים למדינה היהודית

עצרת אנטישמית ואנטי ישראלית נערכה השבוע על ידי סטודנטים פרו-פלסטינים באוניברסיטת מישיגן, שם הם קראו לצאת לאינתיפאדה חדשה ולמחוק את ישראל.

סרטונים ברשתות החברתיות הראו עשרות סטודנטים צועדים עם דגלי פלסטין וקוראים: "אינתיפאדה, אינתיפאדה, תחי האינתיפאדה! יש רק פתרון אחד, אינתיפאדה, מהפכה!".

המפגינים, שהלכו סביב קמפוס אן ארבור, צעקו יחד להשמיד את מדינת ישראל: "מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשייה!".

על פי דיווחים בכלי התקשורת, ההפגנה האנטישמית התקיימה בשל ביקורה של סגנית הנשיא קמלה האריס ביום חמישי בקמפוס, שם היא נשאה נאום על מדיניות האקלים ואקטיביזם של הסטודנטים.

בסרטון אחר שפורסם ברשתות, המפגינים עמדו מחוץ למבנה הקמפוס בו האריס נשאה את נאומה, וצעקו: "לא עוד ניקל, לא עוד דיים, לא עוד כסף עבור פשעי ישראל!".

הקריאות המצמררות להשמיד את ישראל הטרידה את הגולשים בטוויטר, שנדהמו מכך ששנאה ואנטישמיות כזו נשמעת באופן כה חופשי בקמפוסים אמריקאים. 

בעל הטור ב'ג'ויש ג'ורנל', בלייק פליטון, שיתף את אחד הסרטונים מההפגנה וכתב: "באוניברסיטת מישיגן קוראים לרצוח יהודים".

חבר בית הנבחרים מפלורידה, ג'ארד מוסקוביץ', צייץ בטוויטר: "יש אסוציאציה מכוונת להיטלר בשימוש המילה 'פתרון'. לישראל יש זכות קיום, ולעולם לא נתפשר על כך. לעם היהודי יש זכות קיום, ואנחנו נבטיח את זה".

הכתב ג'ו גבריאל סימונס מ'פריי בייקון' לעד למפגינים: "פעילים לוזרים, חושבים שזאת אינתיפאדה".

בוריס ריבקין, לשעבר עובר במשרד היועץ לביטחון לאומי, כתב: "מפחיד. זהו הד למה שקרה בשרלוטסוויל, אלא שהאנטישמים האלימים האלה הם מסוג אחר. אני מצפה שהתקשורת הגדולה תיתן לזה את הסיקור הראוי לזה, ושהבית הלבן ומנהיגים דמוקרטיים וחברי הסקווד יגנו את זה".

חשבון הטוויטר הפופולרי AG צייץ: "אני לא חושב שרוב האנשים באמת מבינים את רמת השנאה והעוינות כלפי סטודנטים יהודים בכמה מהאוניברסיטאות הליברליות המובילות, כי הנהלות בית הספר נוטות לתמוך ולאפשר את הדברים האלה". 

המפיקה ההוליוודית וכותבת הטור ב'דה ספקטטור', דניאלה גרינבאום דייויס, כתבה: "האינתיפאדה הראשונה והשנייה הייתה מלאה במחבלים שרצחו באכזריות אזרחים חפשים מפשע. אני אפילו לא יכולה לדמיין איך זה להיות יהודי בקמפוס של מישיגן כרגע".

YOU MIGHT ALSO LIKE