אדוארד סנודן בתגובה חריפה לפרשת המסמכים המסווגים שנמצאו אצל ביידן
האיש שהדליף מידע סודי של הסוכנות לביטחון לאומי, לא הופתע מכך שהנשיא החזיק במסמכים רגישים, אך תקף את משרד המשפטים שהעלים את הנושא רגע לפני בחירות אמצע הקדנציה

אדוארד סנודן הביע את דעתו לגבי פיצוץ הפרשה סביב הנשיא, ואמר כי העובדה שג'ו ביידן מחזיק במסמכים מסווגים היא לא "השערורייה האמיתית", אלא האשים ישירות את משרד המשפטים בהעלמת המידע במהלך בחירות אמצע הקדנציה. 

(צילום: ויקיפדיה, Shutterstock)

סנודן, שעבד בעבר עבור ה-CIA והסוכנות לביטחון לאומי (NSA) והדליף מידע רגיש מאוד לעיתונות, צייץ בחשבונו בטוויטר:

"השערורייה האמיתית היא לא שלביידן היו מסמכים מסווגים, כי למרבה הצער כולם עושים את זה. השערורייה היא שמשרד המשפטים גילה על כך שבוע לפני בחירות אמצע הקדנציה ובחר להדחיק את הסיפור, ובכך העניק יתרון מפלגתי". 

דבריו של סנודן מגיעים ברקע הטענות החריפות של דונלד טראמפ, שביתו עבר פשיטה על ידי ה-FBI בשל מסמכים סודיים ששמר בביתו. 

הנשיא לשעבר הטיח בסוכנות החקירות הפדרלית על תרומתה לגניבת בחירות, לדבריו, והוא פרסם סרטון ברשת החברתית שבבעלותו שם הוא קורא לקונגרס לחקור את ה-FBI בנוגע למעורבות בצנזורה של קולות מסוימים, בדרך כלל של שמרנים. 

טראמפ גם אמר שאם ייבחר לקדנציה נוספת ב-2024, הוא ידרוש תקופת צינון של שבע שנים לפני שגורמים מה-FBI או פקידי ממשל אחרים יוכלו לעבור בטוויטר או בחברות מדיה חברתיות אחרות, זאת בהמשך לשחרור המסמכים הפנימיים של טוויטר המראים את הקשר ההדוק בין חברת המדיה לסוכנות הממשלתית.

אבל סנודן לא חף מביקורת על טראמפ, או נשיאים אחרים. בציוץ קודם הקשור לפרשה של ביידן, הוא כתב: "ראוי לציין כי נראה שהנשיא נמלט מעונש יותר מאשר חושפי שחיתויות רבים. לשם השוואה, 'ריאליטי ווינר' נידון לחמש שנים על מסמך אחד בלבד. בינתיים ביידן, טראמפ, קלינטון, פטראוס… לאנשים האלה יש עשרות, מאות. ואין כלא".

בהמשך הוא גם התבדח לא מעט על עצמו ועל המצב בארצות הברית. כאשר פורסם שנמצאו מסמכים נוספים ברשותו של ביידן מתקופתו כסגן הנשיא, סנודן כתב: "וואו, אפילו אני הצלחתי לשמור על מסמכים באופן סודי יותר. לפחות שמרתי עליהם מוצפנים!".

מאוחר יותר, הוא שיתף סרטון של דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן פייר, מנסה לייפות את הפרשה נגד הנשיא: "שיתפנו פעולה מהרגע שגילינו על מספר המסמכים הקטן שנמצא, ונמשיך לשתף פעולה". ועל כך, סנודן צחק: "בן אדם, הייתי צריך לשוב על זה". 

YOU MIGHT ALSO LIKE