"ליהודים יש יותר מדי כוח בארה"ב": מספר האמריקאים האנטישמים הוכפל מאז 2019
סקר שנערך על ידי הליגה נגד השמצה הציג תוצאות מדאיגות מאוד עבור הקהילה היהודית בארצות הברית ועבור ישראל, שכן נראה שהלגיטימיות מצטמצמת והשנאה גוברת

מספר האמריקאים המחזיקים בדעות אנטישמיות הגיע לרמה הגבוהה ביותר מזה עשרות שנים, כאשר כמות המאמינים בסטריאוטיפים אנטי-יהודיים ובתיאוריות קונספירציה הוכפל מאז שנת 2019. 

הפגנה נגד ישראל בטיימס סקוור (צילום: רויטרס, ארכיון)

הנתונים הוצגו על ידי הליגה נגד השמצה (ADL), שערך סקר שתוצאותיו הראו תמונה מדאיגה של דעות קדומות נרחבות, הרבה בקרב צעירים אמריקאים.

לפי הסקר, 85% מהאמריקאים מחזיקים בלפחות דעה אנטי-יהודית אחת, כאשר בשנת 2019 האחוז הזה עמד על 61. התוצאות מצאו כי 20% מהאמריקאים מאמינים בלפחות שישה או יותר אמירות אנטישמיות, תשעה אחוזים יותר מהנתונים שנרשמו ב-2019. 

70% מאמינים שאנשים יהודים דבקים יחד יותר מקבוצות אחרות - ו-50% חושבים שיהודים יעשו הכל כדי להעסיק יהודים אחרים במקום מועמדים פוטנציאלים שאינם מחזיקים באותה הדת. 

כאחד מכל חמישה נסקרים אמר שהוא מרגיש שליהודים יש יותר מדי כוח בארצות הברית, והם "יותר מוכנים" מאשר אחרים להשתמש ב"שיטות מפוקפקות כדי להשיג את מה שהם רוצים". 

יתרה מכך, שליש מהאמריקאים אמרו שהם מרגישים שאנשים יהודים אינם חולקים את הערכים שלהם. 

בעוד שהסקר מצא שמבוגרים צעירים נוטים פחות להחזיק באמונות אנטי יהודיות מאשר מבוגרים, הפער בין הקבוצות הצטמצם משמועתית לעומת הסקרים הקודמים. 

כמו כן, נמצא כי צעירים מחזיקים באמונות אנטי-ישראליות באופן מובהק מאשר מבוגרים, כאשר 21 אחוזים ו-11 אחוזים מסכימים עם חמש אמירות או יותר נגד ישראל. 

ועדיין, הסקר הדגיש כי 90% מהאמריקאים מסכימים עם ההצהרה כי לישראל "יש את הזכות להגן על עצמה מפני מי שרוצה להשמיד אותה", ו-79% מסכימים שישראל היא "בעלת ברית חזקה של ארצות הברית במזרח התיכון".

אך 40% טענו כי ישראל "מטפלת בפלסטינים כמו שהנאצים התייחסו ליהודים", בעוד ש-17% אמרו שהם מרגישים לא בנוח ליד אנשים ש"תומכים בגלוי בישראל". 

יש לציין כי הליגה נגד השמצה עורכת סקרים באופן קבוע מאז שנות ה-60 כדי להבין את היקף האנטישמיות. בסקר זה, שנערך בין ספטמבר ואוקטובר, השתתפו 4,007 מבוגרים.

YOU MIGHT ALSO LIKE