בית הנבחרים בראשות הרפובליקנים פועל להדיח את אילהאן עומאר
הנציגה הפרוגרסיבית, ועוד שני מחוקקים דמוקרטים, נמצאים על הכוונת של יושב הראש החדש קווין מקארתי, שכבר הבטיח לפני כשנה שידיח את השלושה מהוועדות בהם

יו"ר בית הנבחרים, קווין מקארתי, נכנס לתפקידו לפני ימים בודדים - וכבר אישר כי הוא פועל למלא את ההבטחה שלו מלפני כשנה, שהיא להדיח שלושה נציגים דמוקרטים מוועדות הבית - אילהאן עומאר, אריק סוולוול ואדם שיף.

עומאר (צילום: Shutterstock)

מקארתי אמר לסוכנות הידיעות AP כי הוא מתכנן לשלול מהשלושה את התפקידים שלהם, זאת כסוג של נקמה לאחר שהדמוקרטים הדיחו את פול גוסר ומרג'ורי טיילור גרין מהוועדות שלהם במהלך הקונגרס האחרון. 

שיף וסוולוול, שניהם מקליפורניה, יודחו מוועדת המודיעין של בית הנבחרים, בעוד שעומאר ממינסוטה תודח מוועדת החוץ. 

כזכור, לפני כמעט שנה מקארתי נשבע שאם הרפובליקנים יקבלו רוב בבחירות אמצע הקדנציה, הוא יסלק את השלושה. רגע לאחר שהתקווה שלא התממשה, והמפלגה שלו זכתה ברוב, זעום אומנם, בנובמבר האחרון, הוא חזר על ההבטחה.

"הדמוקרטים יצרו מציאות חדשה, שבה הם בוחרים מי יכול להיות בוועדה", אמר מקארתי לאחרונה. "אף פעם בהיסטוריה של הקונגרס לא היה לך רוב שאומר למיעוט מי יכול להיות בוועדה. אבל לפי התקן החדש הזה, שהדמוקרטים הצביעו עבורו, אם לאריק סוולוול אין אישור ביטחוני במגזר הפרטי, אין סיבה שהוא יקבל אחד בביטחון המולדת".

מקארתי רוצה להדיח את עומאר, הנציגה הפרוגרסיבית חברת ה'סקווד', מוועדת החוץ בשל האמירות האנטישמיות שלה: "הבטחתי להם בשנה שעברה שכדובר היא לא תהיה יותר בנושאי חוץ, ואני מקיים את ההבטחה הזאת", אמר בכנס של הקואליציה היהודית הרפובליקנית בנובמבר האחרון.

לגבי אדם שיף, מקארתי אמר כי הוא "שיקר לציבור האמריקאי פעם אחר פעם", ולכן הרפובליקנים לא יאפשרו לו לקבל סיווג ביטחוני. 

כזכור, שיף עמד בראש ניסיון ההדחה הראשון של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, וחבר בוועדה שבדקה את תפקידו של טראמפ בהסתערות על הקפיטול ב-6 בינואר 2021.

YOU MIGHT ALSO LIKE