סיפורו של רוצח הסטודנטים מאיידהו: בריונות, ירידה קיצונית במשקל - והתמכרות להרואין
עדויות מחבריו לספסל הלימודים בתיכון הראו נער מתבודד עם עודף משקל, שספג התעללות מצד חבריו לכיתה - עד שבכמה חודשים הוא עבר שינוי דרסטי והחל להשתמש בסמים קשים

שתי נשים שלמדו בבית הספר עם בריאן קוהברגר, העניקו הצצה מעניינת לדמותו של בן ה-28 החשוד כי דקר למוות ארבעה סטודנטים בתחילת חייהם בזמן שישנו. 

על פי העדות של השתיים, קוהברגר עבר התעללות בבית הספר בו למד, השיל ממשקלו כ-45 קילוגרמים בשנתו האחרונה בתיכון - והיה מכור להרואין.

קוהברגר, סטודנט לדוקטורט בקרימינולוגיה, מואשם ברצח של הסטודנטים זאנה קרנודל ואיתן צ'אפין בני ה-20, ומדיסון מוגל וקיילי גונקאלבס בנות ה-21, שנדקרו למוות באמצע הלילה ב-13 בנובמבר.

מאז מעצרו לפני כשבוע וחצי, נחשפים יותר ויותר פרטים לגבי דמותו ואישיותו, כמו תיאורים שהוא היה אדם מתבודד, שהשתמש בלימודי הקרימינולוגיה שלו כדי "לנסות להבין בני אדם ולהבין את עצמו".

קייסי ארנץ וברי, שביקשה שלא לחשוף את שם משפחתה, אמרו כי חברם לכיתה לשעבר, החשוד העיקרי היום, סבל מעודף משקל וספג בריונות בבית הספר. הן העידו כי בשנה האחרונה לתיכון הוא ירד בצורה דרסטית במשקל, כ-45 קילוגרמים, וזאת לאחר שתלמידים אחרים שמו אותו כמוקד הבדיחות שלהם. 

ארנץ סיפרה לרשת CBS כי קוהברגר "ירד מאוד במשקל, ואחרי זה אנשים הבחינו בשינוי מאוד גדול אצלו", והוסיפה כי אז קוהברגר התחיל להציק לאחיה ותקף אותו פיזית לא פעם. 

ברי תיארה את קוהברגר כאדם עם התנהגויות של "הרס עצמי", ואמרה שבאותה תקופה הוא גם התחיל להשתמש בהרואין. "הוא רק המשיך יותר עם ההרס העצמי שלו. הוא נשאר ממש מבודד". 

ברי מימין, ארנץ משמאל

בשנים שלאחר סיום התיכון, נראה שקוהברגר חזר לדרך הישר, ואף אמר פעם לברי ש"היום הולך טוב יותר… הוא אמר לי שהוא מתפכח". 

לטענתן של ארנץ וברי, הפעם האחרונה שהן פגשו את קוהברגר הייתה בשנת 2017 בחתונה של חבר משותף, ונזכרו שהוא נראה אז "טוב" והותיר רושם שהוא חזר למסלול. "חיבקתי אותו ואמרתי, 'אתה נראה כל כך טוב, אני כל כך גאה בך", סיפרה ארנץ. 

ברי אמרה כי התמקדותו של קוהברגר בלימודי קרימינולוגיה הגיעה "מהמטרה לשנות את העולם לטובה מסביבו, להשפיע על אנשים בצורה טובה". היא הוסיפה כי "אנשים לא היה הצד החזק שלו, ובאמצעות הלימודים הוא ניסה להבין בני אדם וניסה להבין את עצמו".

בתוך כך, המסמכים והתצהירים שפורסמו לאחרונה הראו כיצד המשטרה הצליחה לקשר בין קוהברגר לרצח - לאחר שנראה כי הוא תצפת על בית הסטדונטים לפחות 12 פעמים לפני הרצח, ואף חזר לזירה חמש שעות לאחר שעל פי החשד נטל את חייהם של ארבעת הצעירים. 

הוא גר כשמונה מיילים מזירת הרצח במוסקבה, לשם הגיע עם יונדאי אלנטרה שלו, שהחליף את לוחיות הרישוי שלה לאחר הרצח. בעזרת בדיקות גנטיות, נתוני טלפון סלולרי, צילומי טלוויזיה במעגל סגור ועדויות שהושארו בזירת הפשע - המשטרה הצליחה לצוד את החשוד העיקרי שלה ולהאשימו בארבעה מקרי רצח. 

אם יורשע, קוהברגר יעמוד בפני עונש מוות.

YOU MIGHT ALSO LIKE