בלאגן מוחלט בבית הנבחרים: הרפובליקנים שמים לעצמם מקלות בגלגלים
בפעם הראשונה מזה מאה שנה, המפלגה המחזיקה ברוב לא מצליחה לקבוע מי יכהן בתפקיד יושב הראש, כאשר בפעם השישית ברציפות קווין מקארתי נכשל בהצבעה

קבוצה של לפחות 21 רפובליקנים בבית הנבחרים ממשיכים לשים מקלות בגלגלים ומצביעים נגד מנהיג המיעוט קווין מקארתי, שמבקש להתמנות ליושב ראש הבית. 

(צילום: Getty Images)

הסאגה נמשכת כבר יומיים, עם הצבעה שישית ברציפות שנכשלת, כאשר קבוצה ספציפית של רפובליקנים מסרבת לשנות את ההצבעה שלהם ולהתאחד עם שאר חברי המפלגה מאחורי מועמד אחד כדי לזכות סופית בשליטה בבית. 

מדובר בפעם הראשונה מזה מאה שנים לפחות, שהמועמד ליושב הראש לא נבחר בהצבעה הראשונה. 

שרשרת ההצבעות החלה ביום שלישי, אז 21 חברי המפלגה הרפובליקנית הצביעו שלוש פעמים ברציפות בעד למנות את ביירון דונלד ליו"ר בית הנבחרים. ביום רביעי נערכו בחירות נוספות, שגם הן נכשלו ולא הניבו אף תוצאה.

לאחר ההצבעה השישית ביום רביעי בערב, אז מקארתי השיג רק 201 קולות מתוך 218 שהוא צריך כדי לקבל את תפקיד היו"ר, בית הנבחרים החליט לדחות את ההצבעה הבאה עד יום חמישי אחר הצהריים, מה שנותן לרפובליקנים זמן נוסף כדי לדון עם חבריהם ולנסות להגיע לפתרון.

יש לציין כי כל 212 הדמוקרטים הצביעו בעד למנות את המנהיג שלהם, האקים ג'פריס מניו יורק, כיושב ראש בית הנבחרים.

הכאוס מרעיד את הרפובליקנים, ומעלה שאלות כיצד תצליח המפלגה לשלוט בשנתיים הקרובות אם חבריה אפילו לא מצליחים להסכים על מי ינהיג אותם.

בינתיים, ללא יושב ראש חדש, חברי הקונגרס החדשים שנבחרו לא יכולים להישבע, והרפובליקנים, שזכו בשליטה בבית הנבחרים ברוב זעום, לא יכולים להתחיל לעבוד על סדר היום אותו הם רוצים לקדם.

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הוציא הודעה לחברי המפלגה וקרא להם להתאחד: "רפובליקנין, אל תהפכו את הניצחון הגדול שלנו לתבוסה ענקית ומביכה. הגיע הזמן לחגוג, זה מגיע לנו! קווין מקארתי יעשה עבודה טובה, ואולי אפילו עבודה נהדרת - רק תצפו בזה".

בין חברי המפלגה שמתעקשים להצביע נגד מקארתי נמצאים לורן בוברט מקולורדו, אנדי ביגס מאריזונה, אנה פאולינה לונה מפלורידה, ראלף נורמן מדרום קרוליינה, סקוט פרי מפנסילבניה, צ'יפ רוי מטקסס ועוד. 



YOU MIGHT ALSO LIKE