אחד הנמלטים בפריצה לבית הכלא במקסיקו: מנהיג כנופייה המרצה 224 שנות מאסר
'אל נטו' נחשב לאחת הדמויות הבכירות והמסוכנות בעולם הפשע המקסיקני, כאשר הכנופייה שבראשה הוא עומד קשורה ישירות לקרטל הסמים האכזרי סינלואה

מנהיג כנופיית רחוב מקסיקנית, הקשורה לקרטל הסמים הידוע לשמצה סינלואה, היה בין 25 האסירים שנמלטו במהלך המתקפה האלימה על בית הכלא הממוקם ממש מעבר לגבול עם ארצות הברית.

אנסטו 'אל נטו' פינון נמלט בעודו מרצה עונש מאסר של 224 שנים על חלקו במקרי חטיפה מרובים ופשעים מרובים, איתם המשיך גם מאחורי סורג ובריח. 

בשנת 2010, שנה לאחר שנכלא בפעם הראשונה, פיניון נורה בראשו בניסיון בריחה בזמן שהוא הועבר מבית סוהר אחד לאחר. גם באוגוסט האחרון הוא ניסה להימלט מבית הכלא, על ידי פעולה אלימה של קרטל קבורקה, המשתפים פעולה עם הכנופייה שלו. 

לצד 'אל נטו', לפחות 24 אחרים אסירים הצליחו לברוח מבית הכלא סרסרו שבסיודאד חוארס, העיירה המקסיקנית הגובלת עם אל פאסו, טקסס, זאת בפשיטה שאירעה ביום ראשון בבוקר. 

כנופיית לוס מקסיקלס היא גם זרועה חמושה של קרטל סינלואה, שבראשו עמד ברון הסמים אל צ'אפו הכלוא בארה"ב. בינתיים, כ-200 חברי הכנופייה הועברו לבתי כלא פדרליים, בזמן שהממשלה ממשיכה לחפש אחר הנמלטים. 

כזכור, קבוצה של חמושים הגיעו עם רכבים משוריינים אל בית הסוהר ופתחו באש על הסוהרים, רצחו עשרה מהם והרגו שבעה אסירים. אז הם פרצו לתוך בית הכלא, ושחררו מהתאים 25 אסירים. כך נמסר ממזכירת הביטחון של מקסיקו, רוזה איסלה רודריגז. 

ממשלת מקסיקו חשפה כי לאחר הפריצה, הרשויות גילו עשרה "תאי VIP", כמו גם טלפונים סלולריים רבים, מזומנים וסמים בחדרים של כמה אסירים בולטים. 

YOU MIGHT ALSO LIKE