כלכלה, פשיעה ומשבר פוליטי: האמריקאים ממש פסימיים לגבי שנת 2023
השנה שחלפה הייתה מלאה בקשיים עבור תושבי ארה"ב, שסבלו מזינוק בפשיעה, עלייה חדה במחירי הדלק והמצרכים הבסיסיים - ופילוג פוליטי עמוק ביותר

אחרי כשלוש שנים קשות במיוחד, של מגפה עולמית, משבר כלכלי, סכסוך פוליטי עמוק במיוחד ורשימה ארוכה של סערות ושערוריות - אזרחי ארצות הברית מאוד פסימיים לגבי השנה החדשה. 

(צילום: Shutterstock)

בסקר שנערך בחודש שעבר על ידי חברת גאלופ, המשתתפים נשאלו מה הם צופים לקראת שנת 2023. רובם, בחלק מהמקרים הכמעט מוחלט, אמרו שהם חוזים צרות כלכליות, מסים גבוהים יותר, המשך הפילוג הפוליטי וחוסר יציבות מתמשכת מעבר לים. 

רוב גדול מאוד, 90 אחוזים, אמרו שהם מאמינים כי השנה שהחלה תהיה מאופיינת בסכסוכים אידיאולוגיים, בעוד ש-81% צופים לעלייה בשיעור המס שהם חייבים למדינה, ו-79 אחוזים חזו המשך והעמקת הקשיים הכלכליים. 

וכאשר האינפלציה הכתה בשיעור הגבוה ביותר שלה ב-40 השנים האחרונות, אם כי התייצבה מעט מאז השיא שנשבר, האמריקאים עדיין לא חושבים כי תהיה כל הקלה על הנטל אותו הם נושאים.

כמעט שמונה מתוך עשרה - 78% - צופים לעלייה בגירעון התקציבי הפדרלי. 65 אחוזים חושבים שהמחירים ימשיכו לטפס, ו-63 אחוזים חוזים ירידה בשוק המניות.

כמעט שלושה מכל ארבעה אמריקאים, השווה ל-72%, גם לא חושבים שהביטחון האישי שלהם יחזור, ומאמינים ששיעור הפשיעה ימשיך לעלות. 

"הממשלה, הכלכלה והאינפלציה שלטו כבעיות החשובות ביותר שעמדו בפני ארצות הברית בשנת 2022, והאמון בכלכלה נותר בין המדדים הגרועים ביותר שנמדדו מאז המיתון הגדול", נכתב בסיכום תוצאות הסקר.

אבל הפסימיות היא לא רק כלפי הבית - אלא גם אל מול שאר העולם. תושבי ארה"ב לא רואים את השלום מתקרב אלא רק מתרחק, כאשר 73% מאמינים שסין תגדיל את כוחה, ו-64% אומרים שהשפעתה הגלובלית של ארצות הברית תמשיך לרדת. כמוכ ן, 64% מהמשתתפים אמרו שרוסיה תאבד מכוחה. 

"האמריקאים מקבלים את 2023 בספקנות רבה ובציפייה מועטה שהמאבקים שאפיינו את 2022 - יירגעו. מעטים מהמבוגרים בארה"ב חוזים שהפוליטיקה המפלגתית תשתמר, וזו לא ציפייה בלתי סבירה בהתחשב בעובדה שתהיה ממשלה מפוצלת ב-2023, לאחר שהרפובליקנים יחזירו את השליטה בבית הנבחרים של ארה"ב", נכתב בסקר. 

YOU MIGHT ALSO LIKE