התאונה המחרידה בשדה"ת באלבמה: עובד נשאב למנוע המטוס - ונהרג
רשויות התחבורה פרסמו את הפרטים על התקרית החריגה שאירעה ביום שבת בנמל התעופה האזורי של מונטגומרי, אז איש צוות קרקע נהרג בתאונה מצמררת

עובד קרקע בנמל תעופה באלבמה מת במהלך סוף השבוע כאשר הוא "נבלע במנוע" של מטוס אמריקן איירליינס שחנה בשער - כך אישרו גורמים רשמיים ביום ראשון.

המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה מסרה בהצהרה כי העובד נשאב למנוע של מטוס Embraer 170, בתאונה המחרידה שאירעה בסביבות השעה 3:00 בצהריים של יום שבת, בנמל התעופה האזורי של מונטגומרי. 

הטיסה, שהמריאה מדאלאס, הופעלה על ידי Envoy Air, חברת בת בבעלות מלאה של קבוצת אמריקן איירליינס. 

משדה התעופה נמסר כי הקורבן עבד עבור פידמונט איירליינס, חברת בת אזורית אמריקאית אחרת, אך לא סיפקה פרטים נוספים לגבי זהותו או כיצד אירעה התאונה. 

"אנחנו עצובים לשמוע על האובדן הטרגי של חבר הצוות", אמר מנהל שדה"ת, ווייד דייויס. "מחשבותינו ותפילותינו עם המשפחה בתקופה קשה זו".

אמריקן איירליינס מסרה כי היא הרוסה מהתאונה המחרידה: "אנחנו מתמקדים בלהבטיח שלכל המעורבים תהיה את התמיכה לה הם זקוקים בימים קשים אלו".

המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה ומנהל התעופה הפדרלי פתחו בחקירת האירוע. 

כאשר מנוע המטוס פועל, האוויר הנשאב לתוכו עלול לגרום לאזור לחץ אוויר נמוך, שיכול למשוך אנשים או חפצים קרובים אל תוך הלהבים המסתובבים. כאשר מנוע המטוס מופעל, מפעילי הקרקע ממקמים קונוסים ליד המונעים כדי לסמן את גבולות אזורי הסכנה, שגודלם המדויק ידוע לעובדים שעוברים הכשרה דקדקנית.

לדוגמה, אזור הסכנה של איירבוס A320, הוא 14 רגל לפני ובצידי כניסת המנוע - כך לפי אתר החברה. 

כך שמדובר באירוע נדיר למדי, מכיוון שעובדי הקרקע בנמלי התעופה מאומנים לגבי הסכנות.

YOU MIGHT ALSO LIKE