המדינה ה-20 בארה"ב שאוסרת על שימוש בטיקטוק
ארצות הברית רואה עוד ועוד חקיקות ברמה המדינית, וגם הפדרלית, אשר מטרתן לחסום את השימוש ברשת החברתית הסינית, בטענה שהיא אוספת מידע רגיש על המשתמשים

אינדיאנה הצטרפה ל-19 מדינות אחרות בארצות הברית, והודיעה ביום חמישי שהיא אוסרת על שימוש באפליקציית טיקטוק במכשירים של המדינה. 

(צילום: Shutterstock)

דובר משרד הטכנולוגיה, גרייג לובסן, אמר כי הרשת החברתית הפופולרית הסינית תהיה מעתה חסומה לשימוש במערכת המדינה. במקביל, התובע הכללי של המדינה טוד רוקיטה, שהתבטא כבר נגד השימוש באפליקציה, אמר ביום חמישי כי זה "חשוב מתמיד" להגן על הילדים מפני האפליקציה, תוך כדי עידוד ההורים למחוק אותה מהטלפון של הילדים שלהם.

בסרטון בן 29 שניות שפרסם בטוויטר, רוקיטה הדגים להורים כיצד להגדיר הגבלות תוכן באייפון, ואמר: "הילדים שלנו הם הנכס הכי גדול שלנו, אז אנחנו חייבים לפעול עכשיו".

החסימה הוכרזה כבר ב-8 בדצמבר, באותו היום שבו רוקיטה הגיש תביעה נגד טיקטוק בטענה שהפלטפורמה מטעה את המשתמשים שלה לגבי רמת התוכן הבלתי הולם שבה, כמו גם בעיות רבות של אבטחת מידע. 

הוא אמר בתלונה כי למרות שהאפליקציה טוענת שהיא בטוחה עבור משתמשים בני 13 ומעלה, היא מכילה "תוכן פרוע ובלתי הולם" הזמין למשתמשים הצעירים בכל שעות היממה, "במאמץ למלא את הכיסים של מנהלי טיקטוק במיליארדי דולרים מצרכנים אמריקאים".

תלונה נפרדת שהגיש רוקיטה טענה שהרשת החברתית אוספת מידע רגיש ואישי על המשתמשים שלה, תוך כדי שהיא מרמה את הצרכנים וגורמת להם להאמין שהמידע שלהם מאובטח.

כאמור, אינדיאנה מצטרפת ל-19 מדינות אחרות שהוציאו איסור כלשהו על השימוש באפליקציה במכשירים בבעלות המדינה או כאלה שהונפקו על ידי הממשלה. גם מספר אוניברסיטאות חסמו את השימוש ברשת החברתית בקמפוסים שלה, ולאחרונה הסנאט אישר חקיקה דומה - שכעת עושה את דרכה לבית הנבחרים, ואז לאישורו של הנשיא ג'ו ביידן.

טיקטוק נמצאת בבעלות ByteDance, חברה סינית שהעתיקה את המטה הראשי שלה אל סינגפור בשנת 2020. בהצהרת החברה אז, נמסר כי העדיפות העליונה שלה היא "הבטיחות, פרטיות והאבטחה של הקהילה שלנו".

"אנחנו בונים את רווחת הנוער לתוך המדיניות שלנו, מגבילים תוכן לפי גיל, מעצימים את ההורים עם כלים ומשאבים, וממשיכים להשקיע בדרכים חדשות ליהנות מתוכן המבוסס על התאמה לגיל או נוחות משפחתית", מסרה החברה, והתייחסה גם לחששות מצד ארה"ב:

"אנחנו גם בטוחים שאנחנו בדרך למשא ומתן עם ממשלת ארה"ב כדי להפריך את כל החששות הסבירים לביטחון לאומי, וכבר עשינו צעדים משמעותיים לקראת יישום פתרונות אלה".

YOU MIGHT ALSO LIKE