אלפי גברים רוסים ברחו למקסיקו ומחכים לסיום מדיניות הגבול האמריקאית
הם נמלטו מצו הגיוס של ולדימיר פוטין אשר היה לוקח אותם לקו החזית במלחמה עם אוקראינה, וכעת הם מקווים לקבל מקלט מדיני ולהתחיל חיים חדשים בארצות הברית

גברים רוסים שנמלטו מצו הגיוס במדינתם הנמצאת במלחמה כבר עשרה חודשים, מצטרפים לתור הארוך של מהגרים אשר מתאספים בגבול הדרומי עם מקסיקו, ומחכים לחצות לארצות הברית כדי לבקש מקלט מדיני.

(צילום: Getty Images)

כזכור, בספטמבר הנשיא ולדימיר פוטין הכריז על גיוס של 300,000 חיילי מילואים שיילחמו באוקראינה, אך מאז מאות אלפים נמלטו כדי לא להגיע לקו החזית. בעוד שרבים ברחו למדינות אירופה השכנות, אלפי רוסים נסעו למקסיקו ורבים מהם מחכים בגבול. 

על פי הנתונים שיש בידי סוכנות המכס והגנת הגבולות, הכוחות נתקלו ביותר מ-31,600 רוסים שחצו את הגבול הדרומי כדי לבקש מקלט מדיני מאז פרוץ המלחמה בפברואר. רק בחודש נובמבר, הקצינים בגבול נתקלו ביותר מ-5,500 מהגרים רוסים.

לשם השוואה, במשך כל שנת הכספים 2021, ה-CBP רשם רק כ-4,100 מפגשים עם מבקשי מקלט המגיעים מרוסיה. 

(צילום: AP)

איגור בן ה-24, מהגר רוסי שנפגש עם כלי תקשורת אמריקאים במעבר הגבול באריזונה, מסר את תודתו לנשיא ביידן "על ההזדמנות הגדולה לקבל מקלט מדיני בארה"ב. אלוהים יברך אותך, ואת ארצות הברית". 

ג'סור, מוסלמי רוסי שברח ממחוז חברובסק ברוסיה, אמר כי הוא גם מחפש מקלט מדיני בארה"ב: "בארצנו המצב רע, לא רק בגלל המלחמה, אלא גם מבחינה פוליטית". 

הוא סיפר שהוא נשאר כשבוע בטיחואנה, מקסיקו, אך לא רצה להתעכב שם יותר מדי בגלל התפשטות הקרטלים והשחיתות, ואמר כי הוא לקח מונית אובר כדי להגיע לגבול של ארה"ב.

מהגרים רבים, בעיקר ממרכז ודרום אמריקה, התאספו בגבול הצפוני של מקסיקו לקראת סיום מדיניות 'כותרת 42', המאפשרת לסוכני הגבול לגרש מהגרים בקלות, זאת בידיעה שהם יוכלו להיכנס לארצות הברית. 

בזמן שלפחות 20,000 מהגרים הגיעו לגבול והמתינו לסיום המדיניות, בית המשפט האמריקאי החליט ברגע האחרון שלא לבטל אותה עד להודעה חדשה, זאת בשל תביעות של כמה מדינות רפובליקניות, ובשל אי מדיניות חלופית שתסייע במאבק בזרם המהגרים ההולך וגדל.

YOU MIGHT ALSO LIKE