השנה הפיסקלית רק החלה - והיא כבר שוברת שיאים
מאז חודש אוקטובר, כוחות הביטחון בגבול נתקלו במספר שיא של יותר מחצי מיליון מהגרים שחצו ממקסיקו. כמעט 190 אלף גורשו, אך כל השאר שוחררו אל תוך ארצות הברית

מספר שיא של מפגשים בין מהגרים לכוחות הביטחון דווח בגבול ארצות הברית מאז החלה השנה הפיסקלית של 2023. כך על פי מקורות של סוכנות המכס והגנת הגבולות. 

(צילום: Getty Images)

נכון ליום חמישי, החל מה-1 באוקטובר נרשמו בסך הכל 617,250 מפגשים עם מהגרים - מה שמסמן שיא לחודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר. על פי מקורות מ-CBP, הממוצע היומי של מעברי גבול עומד על מספר מטורף של 6,858 מפגשים. 

מתוך המספר הכולל שנרשם בשלושה החודשים האחרונים, 186,573 מהגרים גורשו בחזרה לצד המקסיקני, זאת בזכות מדיניות 'כותרת 42'. ועדיין, 430,677 מהגרים שוחררו אל תוך ארצות הברית.

רוב מוחלט של המפגשים שתועדו עם מהגרים נרשמו בטקסס, שם מגזר אל פאסו דיווח על 159,186 מפגשים, ואילו בגזרת דל ריו היו 137,836.

(צילום: Getty Images)

לשם השוואה, בכל מהלך שנת הכספים 2020, נרשמו בגבול הדרומי 458,058 מפגשים עם מהגרים. עם זאת, אותה שנה הייתה תחילתה של מגפת הקורונה, מה שגרר לאכיפה הרבה יותר קפדנית מתוך הניסיון לבלום את התפשטות הנגיף. 

מאז מרץ 2020, אז הנשיא המכהן דונלד טראמפ הכריז על 'כותרת 42' המכונה 'הישארו במקסיקו', הממשל הפדרלי גירש יותר מ-2.5 מיליון מהגרים תחת הסמכות. 

ולמרות מיליוני הגירושים, שנת הכספים 2022 ראתה מספר שיא של מהגרים, עם 2.3 מיליון אנשים שחצו את הגבול. 

ברגע שג'ו ביידן נכנס לתפקידו כנשיא, הממשל שלו החל לפעול לסיום המדיניות בטענה לחוסר אנושיות, כאשר מולם עובדת המפלגה הרפובליקנית שהתנגדה בתוקף בטענה כי ביטול המדיניות תוביל למבול הגירה בלתי ניתן לעצירה. 

מדובר בסאגה לא נגמרת. על פי החלטת בית המשפט, המדיניות הייתה צריכה להיגמר לפני כשמונה ימים, אך שופט אחר עצר זמנית את סיומה - וביום שלישי האחרון, בית המשפט העליון של ארה"ב אישר להמשיך ב'כותרת 42' עד להודעה חדשה. 

YOU MIGHT ALSO LIKE