ממשל ביידן מחזיר הגבלות קורונה בעקבות התפשטות הנגיף בסין
המרכז לבקרת מחלות ומניעתן הודיע כי כל הנוסעים המגיעים מהמדינה הקומוניסטית, גם אם דרך מדינה שלישית, הם יידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית

בעקבות ההתפשטות הנרחבת של מגפת הקורונה בסין, ממשל ביידן הודיע כי הוא מחזיר מספר הגבלות, וכעת כל הנוסעים המגיעים מהמדינה הקומוניסטית אל ארצות הברית יידרשו להוכיח בדיקת קורונה שלילית. 

(צילום: Getty Images)

החל מה-5 בינואר, נוסעים מעל גיל שנתיים יחויבו להראות בדיקת PCR שלילית או אנטיגן שהתבצעה תוך יומיים לפני ההמראה, כך מסר המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC). 

הכלל יחול גם על נוסעים המגיעים מסין לארצות הברית דרך מדינה שלישית, והוא פוטר רק מי שנבדק חיובי לקורונה לפחות עשרה ימים לפני הטיסה ו"יכול לספק תיעוד של החלמה… במקום תוצאת בדיקה שלילית".

המדיניות החדשה מגיעה בעקבות התפשטות גדולה של הנגיף בסין, לאחר שהממשלה הקומוניסטית הקלה במדיניות "אפס קוביד" הקפדנית ביותר, מאחר שהיא הובילה להפגנות גדולות במדינה שלא נראו מזה עשרות שנים. 

פקידים אמריקאים הסבירו כי ההחלטה להחזיר את דרישות הבדיקה נובעת מ"חוסר בנתונים נאותים ושקופים של רצף גנומי אפידמיולוגי ונגיפי המדווחים מסין". ה-CDC מסר כי "הנתונים האלה הם קריטיים כדי לנטר ביעילות את עליית המקרים ולהקטין את הסיכוי לכניסה של וריאנט חדש".

(צילום: Shutterstock)

מדינות אחרות נקטו בצעדים דומים כלפי נוסעים מסין, במאמץ למנוע מהנגיף להתפשט מעבר לגבולות המדינה הקומוניסטית.

יפן למשל דורשת גם היא בדיקת קורונה שלילית מנסועים המגיעים מסין, ומלזיה הודיעה על אמצעי מעקב חדשים. גם הודו, קוריאה הדרומית וטייוואן הודיעו על מדיניות בדיקות למבקרים מסין. 

ביום שני, שתי טיסות מסין למילאנו הביאו כמעט 100 נוסעים החיוביים לקורונה - כמעט מחצית מסך הנוסעים שהיו על הסיפון. 

בריטניה הודיעה כי היא תעריך את המצב וייתכן שתיישם הגבלות דומות. מנכ"ל חברת ייעוץ נסיעות בריטית, פול צ'ארלס, אמר כי הגבלות כאלה הן "בלתי נמנעות", והזכיר את הביקורת על ממשלת בריטניה בתחילת התפרצות המגפה, לפיה התגובה שלה הייתה איטית מדי.

YOU MIGHT ALSO LIKE