הרבה מעבר לתבלין: הסגולות הבריאותיות של הציפורן
הוא אמנם נחשב לאחד התבלינים המיוחדים אך מסתבר כי הוא מביא עימו שלל יתרונות בריאותיים מהותיים אשר מציבים אותו כמזון על לכל דבר. ערכנו רשימה קצרה של כמה מהיתרונות הבולטים ביותר, הנה הם כאן לפניכם

תבלין הציפורן תורם גם לבריאות המוח, העצמות, הכבד ומשפר את רמת הסוכר בדם, וכל זה רק חלק מהיתרונות הבריאותיים של התבלין המיוחד הזה, אשר משמש כאמור בעיקר כתבלין, בצורתו השלמה או טחון, לתיבול מאכלים שונים – ממרקים, תבשילים, רטבים לסלטים ועד למאפים. הנה כל יתרונותיו הבריאותיים:

תורם לבריאות המוח

ציפורן מכיל כמות גבוהה של מנגן, החיוני לבריאות תקינה של הגוף. המנגן מעורב בתהליכים שונים ולפיכך חשוב לבריאות המוח, הזיכרון, העצמות, חילוף חומרים, מערכת החיסון ועוד.

עוזר להילחם בסרטן

תמצית ציפורן נמצאה כתורמת למותם של תאים סרטניים ומונעת התפתחות של גידולים סרטניים. מחקרים אחרים הראה כי תמצית ציפורן עוזרת להילחם בסרטן הוושט וסרטן צוואר הרחם.  

עוזר לתפקוד הכבד

מחקרים מראים כי השמן שמייצרים מפרחי הציפורן המיובשים יכול לסייע בניקוי רעלים מהכבד המוביל לתפקוד משופר של הכבד וגם שיפור ברמות הדלקת בגוף.

תורם לאיזון רמת הסוכר בדם

תבלין הציפורן יכול לעזור לאזן את רמת הסוכר בדם. מחקרים הראו כי תמצית ציפורן עוזרת לשלוט בעליות ברמת הסוכר בדם בקרב סוכרתיים. מחקרים אחרים הראו כי תמצית ציפורן יכולה לתרום לספיגת סוכר מהדם, כמו גם משפרת את הפרשת האינסולין ואת תפקוד התאים שמייצרים אינסולין. 

עשיר בנוגדי חמצון

נוגדי חמצון נלחמים ברדיקלים חופשיים ובכך מגנים על הגוף מפני מחלות שונות שיכולות להתפתח כמו מחלות כרוניות שחלקן מסכנות חיים. בנוסף לכך, נוגדי חמצון שומרים על תאי הגוף ותורמים להאטת תהליכי הזדקנות ובכך מהווים כחומר אנטי-אייג'ינג שגם יכולים למנוע מחלות זקנה.

YOU MIGHT ALSO LIKE