מושל טקסס תוקף: "הנשיא ביידן הוא הצבוע העליון"
גרג אבוט הצביע על דו פרצופיות, והזכיר כיצד לפני כשנה הממשל האמריקאי הטיס בחשאי ובשעות לילה מאוחרות, אלפי מהגרים מטקסס אל פרברי ניו יורק

מושל טקסס גרג אבוט כינה את הנשיא ג'ו ביידן "צבוע", זאת לאחר שדובר הבית הלבן תקף את מבצע הסעת המהגרים וטען כי זהו "תעלול מסוכן ומביש".

(צילום: AP)

הדוברת של המושל הרפובליקני, רנה אז, אמרה כי הנשיא ביידן הוא "הצבוע העליון", על כך שמתח ביקורת על טקסס על אף שהוא בעצמו "הוציא מטוסים עמוסים במהגרים לרחבי המדינה, ולעתים בשעות הלילה כדי לכסות על כך". 

"המהגרים האלה בחרו מרצון לנסוע לוושינגטון הבירה, לאחר שחתמו על מסמך אשר זמין במספר שפות עם העלייה שלהם לאוטובוסים, על הסכמתם על היעד", אמרה אזי בהצהרה לרשת 'פוקס ניוז'. 

אותם מהגרים "עובדו ושוחררו על ידי הממשל הפדרלי, שזורק אותם בכמויות היסטוריות ברחבי עיירות הגבול של טקסס כמו אל פאסו, שהכריזה לאחרונה על מצב חירום בגלל המשבר שנוצר על ידי ביידן".

כזכור, שלושה אוטובוסים עם כ-130 מהגרים בסך הכל, יצאו מטקסס ולאחר יומיים של נסיעה, הגיעו לוושינגטון הבירה בערב חג המולד שהיה הקפוא ביותר מזה עשרות שנים, כאשר לפחות אחד מהם חנה מול ביתה של סגנית הנשיא קמלה האריס. 

דמוקרטים רבים תקפו בחריפות את אבוט, כאשר דובר של הבית הלבן, עבדאללה חסן, כינה את המבצע שלו כ"פעלול אכזרי, מסוכן ומביש".

"המושל אבוט נטש ילדים בצד הדרך בטמפרטורות מתחת לאפס בערב חג המולד, מבלי לתאם עם אף רשויות פדרליות או מקומיות", אמר חסן בהצהרה. "כפי שאמרנו שוב ושוב, אנחנו מוכנים לעבוד עם כל אחד, רפובליקני או דמוקרטי, עבור פתרונות אמיתיים… אבל המשחקים הפוליטיים האלה משיגים כלום, ורק מסכנים חיים". 

אבוט הצביע על צביעות של הבית הלבן בהתייחסו לתחקיר שפורסם לפני קצת יותר משנה, המוכיח כיצד הממשל האמריקאי מעמיס בחשאי מהגרים על מטוסים, ומעביר אותם מטקסס אל פרברי ניו יורק, כאשר רובם הם ילדים ובני נוער.

מאז חודש אפריל, אז טקסס פתחה ב'מבצע הכוכב הבודד' במסגרתו היא מסיעה מהגרים לערים דמוקרטים, יותר מ-8,700 מהגרים הגיעו לוושינגטון הבירה, כ-4,500 לניו יורק, 1,500 לשיקגו ו-520 מהגרים לפילדלפיה. 




YOU MIGHT ALSO LIKE