אם אין לחם - תקנו טלוויזיה: המוצרים עליהם שילמנו יותר, ואלה שפחות
האינפלציה הגבוהה מזה ארבעה עשורים הקפיצה מחירים של מוצרים בסיסיים רבים, כמו ביצים ומרגרינה שעלו ב-50 אחוזים. מהצד השני, טלוויזיה עולה כיום 17% פחות לעומת השנה שעברה

תושבי ארצות הברית חוו על בשרם את האינפלציה שזינקה השנה לרמה הגבוהה ביותר מזה יותר מארבעה עשורים. הצרכנים האמריקאים שילמו הרבה יותר עבור מוצרי יסוד - אך גם ראו מחירים קצת יותר מסבירי פנים על מוצרים אלקטרוניים. 

(צילום: Shutterstock)

על פי הנתונים של משרד העבודה, הרכיבים הבסיסיים עבור אפיית עוגה למשל, היו בין 12 המוצרים שהמחיר שלהם עלה הכי הרבה מאז נובמבר 2021. 

ביצים ומרגרינה זינקו ב-50 אחוזים בטווח הזמן הזה, בעוד שהקמח ותערובות האפייה עלו בכמעט 25%. בסך הכל, עלות המצרכים עלתה ב-13.5% משנה לשנה, כאשר האינפלציה הגיעה לרמתה הגבוהה ביותר מאז שנת 1981. 

המחירים הגבוהים פגעו בתקציבים המשפחתיים בכ-10,000 דולר לעומת השנה הקודמת, שכן מדד המחירים לצרכן הגיע ביוני ל-9.1%, זאת לפני שירד ל-7.1% בנובמבר האחרון. 

עם זאת, המחירים של חלק מהמוצרים היקרים ירדו בשנה האחרונה, כאשר העיקרי שבהם זה טלוויזיה בעלת מסך שטוח, שמחירה ירד ב-17 אחוזים. מדד נוסף שהראה ירידה הוא עלות השתתפות באירועי ספורט, שהצטמצם ב-7.2 אחוזים.

אך כאשר האחרונים הם מוצרים הנחשבים מותרות, הצרכנים האמריקאיים מאוד התקשו לחסוך. הבעלות והשימוש במכוניות התייקרו באופן משמעותי, כאשר הדלק זינק בעשרה אחוזים, עלות תיקון הרכב עלתה ב-15 אחוזים, והביטוח עלה ב-13%. 

הנסיעה במטוס הייתה אף היא יקרה בהרבה, כאשר מחירי הטיסות זינקו ב-36%, זאת בעיקר לאחר הביקוש שעלה לאחר שהממשל הסיר את הסגר וההגבלות השונות.

סיום ההגבלות ממגפת הקורונה העלה גם את מחירי הארוחות במסעדות, שזינקו ב-9 אחוזים, בעוד שמחיר האלכוהול בברים עלה ב-7.15%.

ועל אף הנתונים המסתכלים הללו, ייתכן שבאופק ישנה הקלה. נתונים עדכניים של משרד המסחר מראים כי מדד המחירים לצריכה אישית - מדד לעלויות ושירותים - ירד ל-5.5% בנובמבר, זאת לעומת 6.1% בחודש שלפני. 

YOU MIGHT ALSO LIKE