גדול ממגרש כדורגל: אוהל עצום הוקם בטקסס לקראת זרם המהגרים הצפוי
בעוד שבית המשפט יכול לבטל בכל רגע את מדיניות הגבול, מדינת הכוכב הבודד פועלת במרץ בהכנות לקראת אלפי האנשים שצפויים לחצות את הגבול מדי יום

משמר הגבול של ארצות הברית הקים באמצע מדבר מערב טקסס אוהל ענק, גדול יותר ממגרש כדורגל, זאת בזמן שעיריית הגבול אל פאסו מתכוננת לאלפי מהגרים שיחצו אל ארה"ב ברגע שמדיניות 'כותרת 42' תסתיים. 

(צילום: הטיימס)

המתקן המאולתר הנמצא צפון-מזרחית למרכז העיר של אל פאסו, ישמש כמרכז לעיבוד אלפי חוצי הגבול וייתכן שייפתח כבר השבוע - תלוי אם בית המשפט יחליט באופן סופי לסיים את מדיניות הגבול. 

האוהל הענק יתווסף למרכז העיבוד המרכזי הקיים באל פאסו, אם כי זה לא יוכל לעמוד בכמויות המהגרים שייכנסו לאחר סיום 'כותרת 42', אז, על פי הערכות, ייכנסו לעיר לפחות 5,000 איש ביום. 

"זה יילך ויחמיר לפני שזה ישתפר, ולזה אנחנו מתכוננים", אמר ראש עיריית אל פאסו, אוסקר ליסר. "זה מה שאני קורא לו, אי וודאות". 

לפני כשבועיים גורמים רשמיים באל פאסו אמרו כי 20,000 מהגרים ממתינים במקסיקו לרגע שבו תיגמר המדיניות אשר מאפשרת לסוכני הגבול לגרש בקלות חוצי גבול. 

אך לפי יום שני, דווח על פחות מהגרים בצד המקסיקני שממתינים, זאת לאחר שהם קיבלו את ההודעה שביהמ"ש האמריקאי עצר זמנית את ביטול המדיניות. כמו כן, גורמי הביטחון בטקסס הגבירו את האכיפה והציבור מחסומים בנקודת הגבול הפרוצה, מה שמסייע להרתעה.

כמו כן, המשמר הלאומי של טקסס הציב מכולות משלוח כדי ליצור מחסום פיזי יעיל יותר. 

"הם מתמקדים בהרתעה, בשליחת מסר שמעבר בלתי חוקי הוא לא אופציה", אמר מפקד הכוח של המשמר הלאומי, רונלד וויין בורקט, בסרטון שצייץ בחשבון הטוויטר של המחלקה הצבאית. "אתם צריכים ללכת לנמל הכניסה הראשי". 

YOU MIGHT ALSO LIKE