שיחות השלום מתקרבות? רוסיה ואוקראינה מוכנות לשבת ולדבר
מוסקבה אמרה שהיא מוכנה לדבר על "פתרונות מקובלים", וקייב מסרה שהיא מסכימה לערוך פגישות באו"ם, אך רק בתנאי שרוסיה תיקח אחריות על הפעולות הצבאיות שהיא מבצעת

אוקראינה אמרה ביום שני כי היא מוכנה לפתוח בשיחות שלום באו"ם כבר בסוף פברואר - אך תסכים שרוסיה תיקח בהן חלק רק בתנאי שהמנהיגים שלה יעמדו לדין על פשעי מלחמה בבית הדין הפלילי הבינלאומי. 

שר החוץ הרוסי דמיטרו קולבה, אמר לסוכנות הידיעות AP: "כל מלחמה מסתיימת בצורה דיפלומטית. כל מלחמה מסתיימת כתוצאה מהפעולות שנעשו בשדה הקרב ובשולחן המשא ומתן".  

"חדרי האומות המאוחדות יכולות להיות המקום הטוב ביותר לקיים את הפסגה הזו, כי זה לא עניין של לעשות טובה למדינה מסוימת. זה באמת על להביא את כולם לשולחן", הוסיף קולבה, אך התעקש כי מוסקבה צריכה לשאת באחריות לזוועות המבוצעות על ידי צבאה: "רק כך ניתן להזמין אותה לצעד הזה".

דבריו של קולבה מגיעים כיממה לאחר שהנשיא הרוסי ולדימיר פוטין אמר שהקרמלין "מוכן לנהל משא ומתן עם כל המעורבים, על פתרונות מקובלים" כדי להביא לסיום המלחמה הנמשכת כבר עשרה חודשים. "אנחנו לא אלה שמסרבים לנהל משא ומתן, הם כן", אמר פוטין לטלוויזיה הרוסית.

"אני מאמין שאנחנו פועלים בכיוון הנכון, אנחנו מגנים על האינטרסים הלאומיים שלנו, האזרחיים שלו ועל העם שלנו. אין לנו ברירה אלא להגן על האזרחים שלנו", הוסיף הנשיא. 

בנאום על רצפת הקונגרס בשבוע שעבר, הנשיא האוקראיני ולודימיר זלנסקי, אמר שהוא שוחח עם הנשיא ג'ו ביידן בנוגע לתוכניות שלום, ואמר כי הנשיא האמריקאי נתן בו את תמיכתו המלאה. 

בראיון האחרון, קולבה אמר כי הוא "מרוצה לחלוטין" מביקורו של זלנסקי בוושינגטון, שבמהלכו הודיע ממשל ביידן כי יספק לאוקראינה סוללת הגנה מפני טילי פטריוט, ועוד מיליארדי דולרים כסיוע. 

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הזהיר ביום שני את המערב כי המשך המעורבות שלו במלחמה תשפיע לרעה על הכלכלה העולמית, וציין כי בסופו של דבר, המערב יצטרך לערב את עצמו במו"מ "בין אם ירצה בכך ובין אם לא".

"אנחנו נתמקד באלה שמעולם לא אכזבו אותנו ושאיתם השגנו לפעמים פשרות קשות מאוד", אמר לברוב. "אבל כשהם הושגו, אך אחד מעולם לא הונה אף אחד. עם המערב, הכל בדיוק הפוך".

YOU MIGHT ALSO LIKE