פגיעה זדונית בקווי חשמל: אלפים בוושינגטון נותרו ללא חשמל
במסגרת של שלוש שעות, חשודים פרצו למספר תחנות משנה ופגעו בציוד שגרם להפסקת ייצור החשמל, מה שניתק בסך הכל כ-15,000 לקוחות. רוב השיבושים תוקנו, והרשויות חוקרות

אלפי בני אדם במדינת וושינגטון התעוררו בלי חשמל בבוקר חג המולד, לאחר ששלוש תחנות הושחתו בשעות הלילה המאוחרות.

(צילום: AP)

על פי הרשויות, תחנת המשנה הראשונה בשליטת Puget Sound Energy נפגעה והפסיקה לייצר חשמל מעט לאחר השעה 2:30 בלילה של יום ראשון. אז, כ-7,700 לקוחות היו ללא חשמל, אך הוא הוחזר עד השעה 5:00 בבוקר. 

תחנת משנה נוספת הוצאה משירות בשעה 5:30 בבוקר, כך דיווחה חברת השירותים הציבוריים של Tecoma, וזמן קצר לאחר מכן תחנת משנה אחרת הושחתה. ההפסקות הללו פגעו בכ-7,300 לקוחות, וצוותים פעלו בשטח והחזירו כמעט לכולם את החשמל.

סוכנויות החשמל העריכו לבסוף כי מספר הבתים והעסקים שנפגעו ממעשי ההשחתה הללו, הגיע לכ-15,000. 

מחלקת השריף של מחוז פירס תיארה את המתקפות הללו כמעשי ונדליזם, כאשר האחראים לכך אינם מזוהים. בשלושת המקרים, חשוד, או מספר חשודים, פרץ לשטח מגודר סמוך לתחנות המשנה, ופגע בציוד כלשהו מה שגרם לתקלה זמנית בתחנות. 

"לא ידוע לנו אם יש מניעים כלשהו או אם זו הייתה התקפה מתואמת על מערכות חשמל", נמסר ממשרד השריף.

ועל אף שנסיבות האירוע לא ברורות כרגע, אחת מחברות החשמל מסרה כי רשויות אכיפת החוק הפדרליות הזהירו אותה מוקדם יותר החודש על אפשרות של מתקפה, והמליצו לה לעשות הערכת אבטחה. 

הפגיעה בקווי חשמל היא תופעה מתרחבת ומדאיגה. ב-3 בדצמבר, חשודים תקפו שתי תחנות משנה של דיוק אנרג'י במחוז מור, קרוליינה הצפונית, מה שהותיר 45,000 לוקחות בחושך במשך יותר משלושה ימים. על פי הרשויות, בתקריות הללו החשודים הגיעו חמושים באקדחים ופתחו באש, ובמקרה אחר פרצו לתוך המתקן - כולם עדיין לא נעצרו על ידי הרשויות. 

כאשר החשמל הוחזר לאחרון הלקוחות ב-7 בדצמבר, מישהו פתח באש ליד מתקן של אותה חברת חשמל אך בדרום קרוליינה, כ-130 מייל דרומית למחוז מור. 

התקריות עוד נחקרות ונבדק קשר בין האירועים, והחוקרים בוחנים תיאוריות קונספירציה מקוונות כדי לקבוע אם יש להן קשר לכך. 

אחת התיאוריות היא, שהפסקות החשמל נועדו להפסיק הופעות דראג בתיאטרון סנרייז בסאות'רן פינס, צפון קרוליינה. מפגינים נגד קהילת הלהט"ב כיוונו למקום בימים שקדמו לאירוע.

מנהל המרכז לחקר שנאה וקיצוניות באוניברסיטת קליפורניה סטייט, בריאן לוין, אמר כי תשתיות כוח נמצאות זה מכבר שנים ברשימת יעדי התקיפה של בעלי עליונות לבנה וקיצוניים ימניים אחרים, המבקשים "לערער את היציבות".

YOU MIGHT ALSO LIKE