זוג אמריקאי מואשם בסחר והתעללות בילדים - ועומד בפני עונש מוות באוגנדה
הזוג בן ה-32 עבר לאפריקה לפני כחמש שנים בשביל "משימה הומניטרית" ואימץ שלושה ילדים, אשר אחד מהם בעל צרכים מיוחדים שעבר על ידם, לכאורה, התעללות קשה

זוג אמריקאי עומד בפני עונש מוות באוגנדה, כאשר השניים מואשמים בסחר בילדים ובעינוי של אחד משלושה ילדי אומנה שהיה בטיפולם תחת עמותה נוצרית. 

ניקולס ספנסר ואשתו מקנזי לי מתיאס ספנסר, שניהם בני 32, נמצאים במעצר של הרשויות באוגנדה מאז ה-9 בדצמבר, לאחר שהשכנים שלהם בבירה קמפאלה דיווחו למשטרה על עינויים, לכאורה. 

השניים עברו למדינה האפריקאית בשנת 2017 במסגרת עבודה הומניטרית, ולאחר שנה אימצו שלושה ילדים - בהם ילד בן 10 שלמד במוסד לילדים עם צרכים מיוחדים, והוא נשא של HIV. כך מסרו שוטרים וכלי תקשורת מקומיים. 

בהכרזה על מעצרם הראשוני, משטרת אוגנדה אמרה כי הזוג "עינו ללא הרף" את הילד בן ה-10 החל משנת 2020, "מה שמשך את תשומת ליבם של השכנים" שהצליחו לתעד חלק מהתקריות.

בני הזוג השאירו את הילד "יחף ועירום לאורך כל היום", ו"מדי פעם היו גורמים לו לשבת במצב לא נוח, כאשר ראשו פונה לרצפה וידיו פרושות לרווחה", מסרו הרשויות. נוסף על כך, הוא נאלץ לישון על מיטת עץ ללא מזרן או מצעים, והוא אכל רק ארוחות בוקר קרות מהמקרר. 

המשטרה הדגישה כי יכול להיות שבן ה-10 "סבל מעשי עינויים קשים יותר, הרחק מהמצלמה" .

(צילום: רויטרס)

מטפלת אמרה למשטרה שרק בן ה-10 עונה, בגלל שההורים האשימו אותו בעקשנות יתר, היפראקטיביות וחוסר יציבות נפשית. "רציתי לעזוב את העבודה, אבל ידעתי שאם אעזוב בלי לעשות משהו בנידון, העינויים הללו יימשכו", אמרה.

בני הזוג הואשמו בתחילת דצמבר בעינויים בנסיבות מחמירות, שהעונש המרבי הוא מאסר עולם, אם כי הם טענו שהם לא אשמים. אבל השבוע, הם ספגו אישום נוסף של סחר בילדים בנסיבות מחמירות, הגורר עונש מוות במידה שיורשעו.

לפי כתב האישום, בני הזוג "הובילו ושמרו על הילד "באמצעות ניצול לרעה של עמדת הפגיעות למטרות ניצול". 

עורך הדין של בני הזוג דחה את האישומים נגדם בטענה שהרשויות מנסות לצוד את השניים וכי אין ראיות למעשים הללו. "בפעם שעברה שהיינו בביהמ"ש, המדינה אמרה שהבירורים הסתיימו ובכל זאת היום הם הוסיפו אישום חדש ואמרו שהחקירה נמשכת. זה לא הגיוני", אמר. 

(צילום: רויטרס)

בעבר, עו"ד ביקש לשחרר את השניים בערבות בטענה שהם חולים ולא יכולים לקבל את הטיפול הנדרש בכלא. למקנזי היה פעם GoFundMe עבור ניתוח חירום בשל "בעיות מפרקים ועמוד שדרה".

בפנייה שלה היא פירטה כיצד הם "עברו למזרח אפריקה" כדי לעשות "עבודה הומניטארית המתמקדת בהעצמת נשים ובחינוך", אך נאלצו לנסוע הביתה לספרטנבורג, דרום קרוליינה, לצורך הניתוח. 

אך בקשת הערבות שלהם נדחתה מכיוון שהתובעים התעקשו שאין להם מחלות שלא ניתן לטפל בהן בכלא באוגנדה. התובעת אמרה: "אין להם קשרי קהילה או משפחה באוגנדה, והעבירה בה הם מואשמים היא בעלת אופי מאוד חמור, ולכן הסבירות שלהם להימלט ע"י ערבות היא מאוד גבוהה". 

YOU MIGHT ALSO LIKE