ה-FBI מגיב לחשיפת מסמכי טוויטר - המוכיחים את התקשורת בין הסוכנות לרשת המדיה
הבולשת הפדרלית טענה כי כאשר היא שלחה רשימה של חשבונות אשר ייתכן שהפרו את מדיניות טוויטר, מטרתה הייתה להתריע - אך היא לא ביקשה מהחברה לנקוט בשום פעולה

הבולשת הפדרלית הגיבה לפרסום המסמכים הפנימיים של טוויטר, שחשפו כי הסוכנות יצרה קשר באופן קבוע עם חברת המדיה כדי להודיע לה על חשבונות ש"ייתכן" שהפרו על המדיניות שלה. 

גורמים ב-FBI אמרו לרשת 'פוקס ניוז' כי הסוכנות לא ביקשה מעובדי טוויטר "לנקוט בפעולה" נגד אותם חשבונות, ואמרו כי המידע סופק לחברה כדי שעובדיה יוכלו לקבוע אם נדרש לעשות משהו בנידון. 

"אנחנו סיפקנו את זה כדי שהם יוכלו לנקוט בכל פעולה שהם מוצאים לנכון במסגרת תנאי השירות שלהם, כדי להגן על הפלטפורמה שלהם ולהגן על הלקוחות שלהם. אבל אנחנו אף פעם לא מכוונים או מבקשים מהם לנקוט בפעולה", אמרו פקידי ה-FBI.

הגורמים מהבולשת הפדרלית התייחסו גם לשערוריית המחשב הנייד של האנטר ביידן, ואמרו כי הם לא נתנו לעובדי טוויטר "הנחיות או פרטים ספציפיים בנוגע לסיפור המחשב הנייד". 

כאשר נשאלו אם ה-FBI השתמש בערוץ אחורי כדי לתקשר עם עובדי טוויטר ולדכא את הפרשה שפורסמה לראשונה מעט לפני בחירות 2020, פקידי הסוכנות אמרו: "לא ביקשנו שום דבר כזה…".

"אנחנו מתמקדים בפעילויות המיוחסות לשחקנים זרים, לא בתוכן או בנרטיב", ענו פקידי ה-FBI כאשר נשאלו אם הסוכנות סיפקה מידע לעובדי טוויטר במשירין או בעקיפין, או לגבי ההשפעה הרוסית על הבחירות או הפרשת האנטר ביידן. 

בהצהרה אחרת של ה-FBI, נמסר כי "ההתכתבויות בין ה-FBI לטוויטר רק מציגה דוגמאות למעורבות מסורתית, ארוכת שנים ומתמשכת של הממשל הפדרלי והמגזר הפרטי, הכוללות חברות רבות במגוון מגזרים ותעשיות. כפי שהוכח מהתכובת, ה-FBI מספק מידע קריטי למגזר הפרטי במאמץ לאפשר להם להגן על עצמם ועל הלקוחות שלהם".

"עובדי ה-FBI עובדים מדי יום כדי להגן על הציבור האמריקאי", נמשכה ההצהרה. "זה מצער שתיאורטיקני קונספירציה ואחרים מאכילים את הציבור האמריקאי במידע מוטעה במטרה היחידה, לנסות להכפיש את הסוכנות".

כזכור, הסופר והעיתונאי מאט טייבי, שקיבל על ידי המנכ"ל אילון מאסק גישה לקבצים פנימיים של טוויטר, פרסם מספר שיחות בין עובדי טוויטר ועובדי ה-FBI - במה שנחשב החלק השישי בפרסום "קבצי טוויטר".

כך למשל, אחד העובדים של הבולשת הפדרלית כתב לעובדי טוויטר ב-10 בנובמבר: "שלום אנשי טוויטר, ה-FBI סן פרנסיסקו מודיע לכם שהחשבונות המצורפים למטה עלולים להפר את תנאי השירות של מדיניות טוויטר".

עובד של הרשת החברתית הגיב ששלושה מתוך ארבעה החשבונות הושעו, וביקש ממישהו אחר בחברה לבדוק את החשבון הרביעי שסומן על ידי ה-FBI בגין "אפשרות למידע אזרחי כוזב". 

העיתונאי טייבי אמר שאחד החשבונות הללו, צייץ ב-8 בנובמבר: "אני רוצה להזכיר לרפובליקנים להצביע מחר, יום רביעי ה-9 בנובמבר". 

עובד ב-FBI כתב לעובדי טוויטר לגבי משתמשת מסוימת, "שטענה בפוסטים שלה שהיא סופרת פתקים במדינה שלה, ובפוסטים נוספים היא ציינה כי 'על כל תגובה שלילית על פוסט זה, אני מוסיפה הצבעה נוספת לדמוקרטים', ו'אם אתה לא חושב מסכה, אני לא סופרת את הקול שלך'". טייבי ציין שהציוץ הזה הוא סאטירי. 

YOU MIGHT ALSO LIKE