האמריקאים חושבים שהם שווים הרבה: ציפיות השכר שברו שיא של כל הזמנים
הבנק הפדרלי של ניו יורק הראה כי השכר הממוצע הנמוך המצופה זינק בחודשים האחרונים ב-794 דולר, כאשר האמריקאים הצעירים דורשים גמישות ומחפשים להגשים את עצמם

ציפיות השכר של עובדים אמריקאים שברו שיא חדש, והם אינם מוכנים להתחיל במקום עבודה חדש בפחות מ-74,000 דולר.

(צילום: Shutterstock)

השכר הממוצע הנמוך ביותר שאמריקאים מוכנים לעבוד בו זינק בין חודש יולי לנובמבר ב-794 דולר, והסכום השנתי המדויק עומד על 73,667 דולר. כך עולה מסקר על אינפלציה ועבודה שביצע הבנק הפדרלי של ניו יורק ופורסם בשבוע שעבר. 

הנתון הזה מייצג את ציפיות השכר הגבוהות ביותר מאז החלה הרשות לבדוק כמה האמריקאים חושבים שהם שווים. 

אם לפרק את הנתונים, העלייה הבולטת ביותר נרשמה בקרב עובדים מתחת לגיל 45, וההסבר לכך הוא שאמריקאים צעירים יותר חיפשו הזדמנויות עבודה גמישות במקביל למקצועות המעניקות להם הרגשה של הגשמה עצמית - מגמה שהתרחבה במהירות בזמן מגפת הקורונה, שגררה את תקופת "ההתפטרות הגדולה". 

הנורמה של העובדים עלתה, והאמריקאים רוצים לקבל תגמול ראוי לעבודתם, כמו גם הטבות והזדמנויות קידום ובכלל דרישות גבוהות מהמעסיקים. 

במקביל, נרשמה עלייה זה החודש השביעי להסתברות למציאת עבודה חדשה, לצד ירידה בסבירות לאבד את התפקיד. בינתיים, האמריקאים חוששים פחות מהאינפלציה, שכן היא ירדה ל-7.1% בנובמבר, הרבה מתחת לשיא של 9.1% ביוני. 

גם שיעור האבטלה עומד כיום על 3.7%, מספר נמוך ביותר המסמן שיא שפל של כמעט חצי מאה. על פי הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה, יש כמעט שתי מקומות עבודה לכל אמריקאי מובטל.

YOU MIGHT ALSO LIKE