גדר תיל ומאות כוחות תגבור: טקסס מתכוננת לסיום מדיניות הגבול
תיעודי מנקודת הגבול הפרוץ באל פאסו מראה חיילים רבים המתכוננים לקראת תום תוקף מדיניות 'הישארו במקסיקו', אז צפויים להיכנס לארה"ב אלפי מהגרים

העיירה אל פאסו, טקסס, היא אחת מנקודות הגבול הבעייתיות ביותר בארה"ב, משם אלפים חוצים את הגבול מדי יום באופן בלתי חוקי. 

וכאשר בימים הקרובים אמורה להגיע לסיומה מדיניות הגבול 'כותרת 42' המאפשרת לגרש מהגרים, הרשויות וכוחות הביטחון המקומיים והמדינתיים מתכוננים במרץ ליום שאחרי. 

תיעודים מנקודת הגבול הפתוחה באל פאסו הציגו נוכחות ביטחונית גדולה מאוד, לאחר שטקסס שלחה לשם 500 חיילים של המשמר הלאומי, שהוצבו במקום עם רכבים צבאיים משוריינים מסוג HMMWV ונושאים עליהם כלי נשק אוטומטיים. 

אנשי הביטחון שנפרסו במקום החלו לחזק את אמצעי ההרתעה בחלק האמריקאי שלאורך הריו גרנדה, והציבו סלילי תיל במקום שבו ישנם אינספור תיעודים של מהגרים חוצים אל תוך ארצות הברית מבלי בעיה. 

המדיניות 'כותרת 42', המכונה 'הישארו במקסיקו', הייתה אמורה להסתיים היום (רביעי), אלא ששופט בית המשפט העליון עצר זאת באופן זמני לאחר שאישר את בקשתם של תובעים כלליים של מספר מדינות רפובליקניות. 

לא ברור למשך כמה זמן צו המניעה יהיה תקף, אך גורמים רבים במדינות הגבול כמו בטקסס ואריזונה, מודאגים ואף חרדים מהיום שבו 'כותרת 42' תסתיים, וצופים ללפחות 5,000 מעברי גבול - רק באל פאסו. לאחרונה פורסם כי ישנם כ-20,000 מהגרים שממתינים בצד המקסיקני לרגע שבו יוכלו להיכנס לארה"ב. 

וכאשר בשנתיים האחרונות המאבק במשבר הגבול היה שמור לרפובליקנים, כעת גם הדמוקרטים משמיעים את קולם על הדחיפות למצוא פתרונות. מושל קליפורניה, גווין ניוסום, השמיע בשבוע שעבר ביקורת חריגה על זרם המהגרים הממלא את רחובות המדינה, ואמר כי הגולדן סטייט עומדת "להישבר".

בני יורק, אליה הגיעו בחודשים האחרונים עשרות אלפי מהגרים שהוסעו מטקסס, הוכרז מצב חירום, וראש העיר אריק אדמס אמר בימים האחרונים שהעירייה תיאלץ לקצץ בשירותים הציבוריים לתושבים כדי להשקיע במשאבים לטיפול במשבר. 

ובינתיים, סגנית הנשיא קמלה האריס - אשר אמונה על הטיפול במשבר המהגרים, מאשימה את הרפובליקנים: "למרבה הצער, מה שראינו במיוחד, עצוב לי לומר, מהרפובליקנים בקונגרס הוא חוסר הנכונות שלהם לעסוק בכל רפורמה משמעותית שיכולה הלכה ולמעשה לתקן הרבה ממה שאנחנו עדים לו".

YOU MIGHT ALSO LIKE