מקסיקו לכדה את 'אל טוני מונטנה' - אחיו של ברון הסמים מהמבוקשים ביותר במדינה ובארה"ב
מכה לאחד הקרטלים המסוכנים והאכזריים ביותר, שבראשו עומד 'אל מנצ'ו' - שאחראי בין היתר למשבר ההרואין בארצות הברית. מחלקת המדינה האמריקאית הבטיחה פרס של 10 מיליון דולר עבורו

אחיו של ראש קרטל הסמים המבוקש ביותר במקסיקו, ומהמבוקשים ביותר בארצות הברית, נעצר ביום שלישי על ידי הצבא מקסיקו - מה שמסמן לכידה נוספת של דמות עם פרופיל גבוה בניסיון האין סופי לפרק את הקרטלים במדינה. 

אנטוניו אוסגרה סרוונטס, המוכר בארה"ב בשם 'אל טוני מונטנה' - אחיו של ראש הקרטל 'ג'אליסקו הדור החדש' אשר מכונה 'אל מנצ'ו' - נמצא מסתתר בבניין עם מאגר נשק בפאתי גוודלחרה. כך נמסר ממשרד ההגנה המקסיקני. 

אחיו, כאמור, מבוקש מאוד בארה"ב בגלל שפעילות סחר הסמים של הקרטל מופנית בעיקר אל ארה"ב, במיוחד עם מתאמפטמין ופנטניל, והוא גם מואשם במשבר ההרואין האמריקאי. בשל כך, מחלקת המדינה האמריקאית הציעה את אחד התגמולים הגדולים ביותר שלה - פרס של 10 מיליון דולר עבור כל מידע שיוביל ללכידתו. 

גורמים רשמיים מסרו כי 'אל טוני מונטנה', שהוא המפעיל הלוגיסטי של הקרטל, היה אחראי על השגת חבילות גדולות של נשק ו"תיאום פעולות אלימות נגד קבוצות אנטגוניסטיות", כמו גם הוא מואשם בניהול תוכניות הלבנת הון ופעילות בינלאומית של סחר בסמים. 

הוא נעצר עם שבעה כלי נשק, שני כלי רכב וחבילה ובתוכה חומר החשוד כקוקאין. צבא מקסיקו מסר כי מעצרו "מהווה מכה עזה לאחד מארגוני הפשיעה במדינה, שכן הוא נחשב במסגרת המבנה שלו כאחד המפעילים הלוגיסטיים והפיננסיים העיקריים ומחוללי האלימות".

אוסגרה הוא האדם השלישי במשפחתו של אל מנצ'ו שנעצר על ידי רשויות מקסיקו - אשתו נעצרה בנובמבר אשתקד, בעוד שהבן שלו, רובן, הוסגר לארה"ב בשנת 2020.

הקרטל ידוע כאחד מארגוני הפשע החזקים והחמושים ביותר במקסיקו, אלים במיוחד, שלעתים קרובות מפרסם סרטונים עם מכוניות משוריינות וגברים חמושים בכבדות. ובכל זאת, מעצרו אוסגרה יותר סמלית מאשר משמעותית - שכן הלכידה לא צפויה להשפיע מאוד על פעילות הארגון.

מה שכן עלול לקרות, זה גל אלימות במחאה על מעצרו, כאשר ניסיונות קודמים לעצור את מנהיגי הקרטל עוררו מחאות עם שריפת רכבים וחנויות באזור. 

YOU MIGHT ALSO LIKE