משבר המהגרים שובר שיאים תחת ממשל ביידן - אבל סגנית הנשיא מאשימה את הרפובליקנים
מדיניות הגבול תגיעה לסיומה בימים הקרובים ומאות אלפי מהגרים ממתינים להיכנס לארצות הברית בקלות - ומי שאשם בכך, לטענת קמלה האריס, אלה הרפובליקנים

סגנית הנשיא קמלה האריס האשימה את הרפובליקנים במשבר הגבול ההולך ומחריף, שעומד להגיע לנקודת רתיחה חדשה, בטענה שחברי המפלגה אינם מוכנים לעסוק בנושא.

"למרבה הצער, מה שראינו במיוחד, עצוב לי לומר, מהרפובליקנים בקונגרס הוא חוסר הנכונות שלהם לעסוק בכל רפורמה משמעותית שיכולה הלכה ולמעשה לתקן הרבה ממה שאנחנו עדים לו", אמרה האריס בראיון לרשת NPR.

האריס, שמונתה על ידי הנשיא ג'ו ביידן כאחראית על טיפול שורש משבר ההגירה, אמרה לעיתון כי הבית הלבן מתכנן להגביר את הטכנולוגיה ולהעביר עוד כוח אדם שיסייע בגבול הדרומי. 

"אני חושבת שיש כל כך הרבה דברים שצריכים לקרות כדי לטפל בבעיה", אמרה והוסיפה: "רפורמה במערכת ההגירה שלנו יכולה להתקיים רק באמצעות הקונגרס, על ידי העברת חוק הגירה שלמעשה יסלול דרך חוקית לאזרחות ונוכחות חוקית במדינה".

לאחרונה הועברה ביקורת קשה על האריס, שהיא למעשה הגורם הבכיר ביותר בממשל האמריקאי האמון על פתרון המשבר, בשל העובדה שמאז שנכנסה לבית הלבן היא ביצעה רק שני ביקורים באמריקה הלטינית, ששניהם הסתכמו בשלושה ימים בלבד. 

בחודש ספטמבר האחרון, האריס אמרה בראיון כי הגבול הדרומי הוא "מאובטח", וגם אז האשימה את הרפובליקנים: "יש לנו מערכת הגירה מקולקלת, במיוחד בארבע השנים האחרונות לפני שנכנסו, וצריך לתקן אותה". 

היא גם אמרה אז כי המשבר הוא "בראש סדר העדיפויות" של הממשל, אבל ממש לפני כשבועיים הנשיא ביידן - שמעולם לא ביקר בגבול במסגרת תפקידו העליון - הגיע עד לאריזונה כדי להשתתף באירוע הכרזה על עשרות מיליארדי דולרים שיושקעו. 

כאשר הנשיא נשאל אם יגיע לבקר בגבול, הוא אמר: "יש דברים חשובים יותר שקורים. הם הולכים להשקיע מיליארדי דולרים במפעל חדש". וכך, ביידן דילג על ביקור חשוב ביותר בגבול.

YOU MIGHT ALSO LIKE