שימו לב: קור קיצוני במיוחד במהלך סוף השבוע הקרוב
הסערה שתביא אוויר ארקטי לרוב ארצות הברית תגרום לסופות שלגים כבדות, רוחות חזקות וטמפרטורות נמוכות מאוד - מה שאולי יירשם כחג המולד הקר ביותר זה כמעט 40 שנה

מערכת חורפית חזקה במיוחדת צפויה להכות בימים הקרובים בארצות הברית, רגע לפני חג המולד - ועלולה לשבש נסיעות רבות, אוויריות ויבשתיות, כאשר שלג כבד, רוחות חזקות וטמפרטורות קרות במיוחד יאפיינו את הסערה. 

(צילום: Shutterstock)

שירות מזג האוויר הלאומי אמר כי גוש אוויר ארקטי יכסה את רוב המדינה בשבוע הקרוב. בין שלישי לשבת, הטמפרטורה הגבוהה בצפון-מערב ועד למזרח צפויה להיות בממוצע בין 12- מעלות צלזיוס לשתי מעלות, או בין 10 פרנהייט ל-35 מעלות פרנהייט. 

במישורים הצפוניים ובמערב הטמפרטורות עלולות לצנוח אפילו עוד יותר ולהגיע למספרים שליליים ברמת הפרנהייט. אפילו דרום ארצות הברית תרגיש את הקור הכבד, עם טמפרטורות נמוכות בחלקים של מדינות חמות כמו פלורידה וטקסס.

על פי דיווח של רשת CNN, הטמפרטורות הנמוכות יכולות להירשם כחג המולד הקר ביותר מזה כמעט 40 שנה. המספרים יכולים להיות כל כך נמוכים באזורים מסוימים, שאדם יכול לקבל כוויות קור בעור חשוף תוך חמש דקות בלבד. 

שלג כבד יירד בחלקו הגדול של המערב, עד דרומית לג'קסון, מיסיסיפי, החל מיום חמישי בערב ולאורך סוף השבוע. החזאים אומרים שגם חלקים מוויסקונסין אילינוי, מישיגן, אוהיו ואינדיאנה, יראו סופות חזקות. 

מטאורולוג בכיר ב-AccuWeather, ג'ו לונדברג, אמר: "אלה סוג של תנאים שיכולים להוביל לסופות שלגים כבדות בחלקים של המדינות המרכזיות". המטאורולוג ג'ון פורטר הוסיף: "סביר להניח שהסופה הזו תהפוך לאינטנסיבית, והיא תהיה ניזונה מהשינוי החד בין האוויר הארקטי המגיע ממדינות המרכז, לבין אוויר חם יחסית ברחבי דרום מזרח ארה"ב", 

בשל התנאים הקשים, חברות תעופה גדולות הוציאו המלצות נסיעה שונות לנוסעים. כך למשל, יונייטד איירליינס שבסיסה בשיקגו - שתספוג גם היא מזג אוויר קשה מאוד - הציעה למטיילים שינוי טיסות ללא עמלות. כך גם החברות JetBlue, אמריקן איירליינס, דלתא, סאות'ווסט ואלסקה איירליינס, הציעו פטור מתעריפי שינוי במספר נתיבים ואריכים ספציפיים. 

YOU MIGHT ALSO LIKE