לא הלך לו: הרשת צוחקת על סגן הנשיא לשעבר שניסה לברך לחג החנוכה
מייק פנס פרסם איחולי חג שמח וכתב "שהאור הזורח מכל חנוכייה יהפוך את העולם למקום מואר יותר". אבל התמונה שצירף הייתה בעייתית: "רואים שאין לך יהודים בצוות המדיה"

סגן הנשיא לשעבר, מייק פנס, פרסם ציוץ בחשבונו המברך את העם היהודי לרגל חג החנוכה. אך טעות קטנה גרמה לו לספוג עלבונות רבים ברשת. 

בציוץ שפרסם, פנס כתב: "חג חנוכה שמח! שהאור הזורח מכל חנוכייה יהפוך את העולם למקום מואר וטוב יותר. קרן פנס ואני מאחלים לכל החוגגים את חג האורות, חג חנוכה נפלא!".

עד כאן מדובר בברכה יפה למדי, אך הבעיה הייתה בתמונה שצירף למילים שכתב - במקום חנוכייה עם שמונה קנים אותה מדליקים בחג, פנס פרסם תמונה של מנורה בעלת שבעה קנים, שהיא למעשה הסמל הרשמי של מדינת ישראל.

יעקב קורנבלו מאתר החדשות Forward, כתב בתגובה לפנס: "היום השביעי והשמיני של חנוכה קצת נעלבו".

הגולש טוד גולדברד, המזדהה בטוויטר כרב, כתב: "מייק, אם אתה צריך את אצבעות הרגליים כדי לספור עד שמונה, תרגיש חופשי". 

לצד עשרות תגובות שצחקו על פנס, היו גם כאלה שראו הזדמנות לתקוף אותו. סם הרוויט כתב: "חוסר הכבוד של הצגת מספר נרות שגוי בעליל צריך להיות מכוון. נדרשת יותר עבודה כדי לטעות בזה מאשר לעשות את זה נכון".

ארגון אקטיביסטי פרוגרסיבי המייצג יהודים אמריקאיים, IfNotNow, כתב: "מייק 'יש 6 לילות לחג החנוכה' פנס הוא דוגמה טובה לרפובליקני אוונגליסטי שטוען אהבה ליהודים, אבל בעצם משתמש בנו".

הסופר בנימין דרייר כתב: "אז עכשיו אנחנו יודעים שאין לך יהודים אמיתיים בצוות המדיה החברתית שלך, עבודה יפה".

YOU MIGHT ALSO LIKE