אחרי חודשיים סוערים: אילון מאסק עוזב את טוויטר
או לפחות ככה הוא הבטיח לעשות בסקר שפרסם בחשבונו, בו שאל את העוקבים האם הוא צריך להתפטר מתפקידו כמנכ"ל הפלטפורמה. הרוב המכריע הצביע שכן

לאחר תקופה קצרה אך סוערת ביותר בטוויטר, אילון מאסק עשוי לפרוש מתפקידו כמנכ"ל הפלטפורמה - זאת לאחר שרוב מכריע של ציבור הגולשים הצביע בעד התפטרותו בסקר שהוא עצמו פרסם, והבטיח כי ימלא את רצון העוקבים.

"האם עלי לפרוש מתפקידי כראש טוויטר? אני אעמוד בתוצאות הסקר הזה", צייץ מאסק ביום ראשון בערב עם שתי תשובות לסקר: כן או לא. 

בזמן שמיליונים הצביעו, מאסק צייץ: "כמו שאומר הפתגם, היזהר במה שאתה מבקש, מכיוון שאתה עלול לקבל את זה".

גולש אחד הציע בתגובות כי מאסק כבר מצא לו מחליף לתפקיד, ואף טען כי המיליארדר יפרוש וישאר רק חבר דירקטוריון. מאסק הגיב לו: "אין מישהו שרוצה את העבודה שהוא באמת יכול להשאיר את טוויטר בחיים. אין יורש".

מעט לאחר מכן, מאסק, שבבעלותו גם חברת טסלה ו-SpaceX, פרסם ציוץ נוסף: "האנשים שרוצים כוח - הם אלה שפחות ראויים לו".

בשעות הבוקר המוקדמות נסגרה האפשרות להצביע, והתוצאות הסופיות הראו כי 57.5% מ-17.5 מיליון הגולשים שהצביעו אמרו שעליו לפרוש, בעוד ש-42.5% ענו שעליו להישאר בתפקיד. כלומר, כמעט 10 מיליון משתמשים הכריעו שהם לא רוצים לראות את מאסק ממשיך בתפקיד.

בחודש אפריל, כזכור, מאסק הודיע כי הוא רכש 9.2% ממניות טוויטר, מה שהפך אותו למחזיק העיקרי בחברה, ולאחר מכן הציע לרכוש את כולה. לאחר חילופי דברים ארוכים עם בעלי הפלטפורמה וסאגה משפטית, בחודש אוקטובר האחרון העסקה הושלמה והמיליארדר הפך לבעלים הפרטיים של טוויטר.

על אף שמאסק עשה את הצעד בשם "חופש הביטוי האבסולוטי", הצעד עורר ביקורת חריפה מאוד בעיקר מצד הליברלים שפחדו וטענו שהמיליארדר, שהחל לאחרונה לתמוך במפלגה הרפובליקנית, ישתיק אותם. 

מאז כניסתו לתפקיד, הוא החזיר חשבונות של דמויות שנויות במחלוקת כמו זה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שנחסם לצמיתות בעקבות המהומות בקפיטול בינואר בשנה שעברה. כמו כן, הוא פתח מחדש את חשבונו של קניה ווסט - אך מהר מאוד חסם אותו שוב לאחר שהראפר התבטא שוב באנטישמיות. יתרה מכך, מאסק חשף מסמכים פנימיים סודיים של טוויטר, המראים כיצד החברה שלטה על מה הציבור ידע ומה לא.

בימים האחרונים מאסק ספג אש כבדה על כך שהשעה מספר חשבונות של עיתונאים, בטענה שהם סיכנו אותו ואת משפחתו על ידי כך ששיתפו את מיקומו בזמן אמת לציבור הרחב. מאז החשבונות הוחזרו.

YOU MIGHT ALSO LIKE