דכדוך החורף כבר כאן? המשקה הזה יעזור לכם להרים את מצב הרוח
התה הירוק לא רק יכול לחמם את גופנו בעונה הקרה, אלא גם להציע לנו שלל יתרונות בריאותיים, ביניהם גם הורדה משמעותית של תסמיני דיכאון

דיכאון נחשב למחלת הנפש הנפוצה ביותר בעולם, עם עלייה משמעותית לאחר תקופת הקורונה. בשל העובדה שדיכאון נחשב למצב רפואי נפוץ, ואף כזה שעלול לסכן חיים, נעשה ניסיון רב בשנים האחרונות למצוא דרכי טיפול להקל ולמנוע מצבי דיכאון בעזרת תזונה ושימוש בצמחי מרפא ומזונות או משקאות שונים. 

בשנים האחרונות, נחקר במיוחד הקשר בין תה ירוק לבין סימפטומים של דיכאון כאשר הממצאים מעידים על כך שכנראה יש לתה הירוק פוטנציאל מניעתי וטיפולי במקרים שונים של דיכאון. מחקרים הראו כי נוגדי חמצון הנמצאים בתה הירוק ממשפחת "הקטציטונים" נמצאו כמעלים את רמת ההורמונים נוירו-אדרנלין ודופמין, להם יש תפקיד מרכזי. בנוסף לכך, התיאנין וחומצות האמינו הנמצאות בתה הירוק נמצאו כמורידות מצבי סטרס. יש לכך חשיבות רבה כיון שכיום ידוע כי מצבי סטרס הם גורם מובהק המוביל למצבי דיכאון.   

במילים אחרות, צריכה גבוהה של תה ירוק קשורה באופן הפוך לתסמיני דיכאון. כלומר, ככל שצריכת התה הירוק היומית הינה גבוהה יותר, כך תדירות הסימפטומים של דיכאון פוחתים. ההמלצה היא שתיה קבועה של שלוש כוסות תה ירוק ביום, זאת במטרה להפחית את הסימפטומים של דיכאון ולחצים.

 לסיכום, הנה כמה יתרונות נוספים שיש לתה הירוק:

עוזר לירידה במשקל

תמצית תה ירוקה מגבירה את קצב שריפת הקלוריות בגוף. נוגדי החמצון החזקים הנמצאים בתה הירוק, הנקראים EGCG, עוזרים להפחתת ספיגת השומן ואחסונו בגוף, ואף יכולים לעזור לפירוק רקמת השומן הבטנית.

פעילות גופנית אפקטיבית יותר

תמצית תה ירוק נמצאה מגבירה קצב שריפת שומן ומשפרת סיבולת במתאמנים. בנוסף, תה ירוק מכיל כמויות קטנות של קפאין שמשפיע אף הוא על סיבולת האימון. 

מפחית את הסיכון להתקפי לב

שתיית תה ירוק תורמת לבריאות התאים המרפדים את כלי הדם. החומרים שבתה מביאים להרפיה של כלי הדם, כך הם מאפשרים זרימה טובה יותר של הדם ובצורה זו מסייעים להגן על הלב.

מוריד רמות כולסטרול

שתייה יומית של תה ירוק עוזרת להורדת רמות הכולסטרול ה"רע". זאת, ללא השפעה על רמות הכולסטרול הטוב. כמו כן, תה ירוק מסייע גם להוריד את רמות השומנים בדם, בייחוד אם שותים אותו אחרי הארוחה.

תורם לאיזון הסכרת

תה ירוק עוזר לווסת את רמות סוכר, כלומר להאט את עליית הסוכר בדם. הוא גם מעורר וממריץ את ייצור אינסולין ומשפר במידה מסוימת את תפקודו של הלבלב.

שומר על המוח

החומרים בתה עשויים לסייע בשמירה על החלקים של המוח המווסתים את הלמידה והזיכרון. לכן צריכה קבועה של תה ירוק יכול לעזור במניעה של מחלות ניווניות ונוירולוגיות כמו אלצהיימר ופרקינסון.

אנטי אייג'ינג טבעי

נוגדי החמצון שבתה הירוק שומרים על העור קורן, מתוח וצעיר. לכן, אין זה מפתיע כי קרמים קוסמטיים יקרים מכילים תמציות של תה ירוק. יותר פשוט ובריא לשתות בכל יום ספל תה ירוק ולשמור על מראה צעיר ורענן.

YOU MIGHT ALSO LIKE