חלומות ללא גבולות
מפיק האירועים בעל חברת 1984Events, רותם פרץ, יגשים לכם את כל החלומות באירוע הבא שלכם. מבחינתו, אין שום דבר שאינו אפשרי ואין אף תקציב שהוא קטן מדי (או גדול מדי). רוצים את נועה קירל בהופעת הבת מצווה של הילדה? גם את זה הוא יסדר

עד כמה רחוק מפיק האירועים, רותם פרץ, בעל חברת 1984Events, מוכן ללכת עבור הלקוחות שלו אפשר ללמוד מהצצה בעמוד האינסטגרם שלו.
באירוע אחד הפכה חצר אחורית רגילה לגינת אירועים קסומה מוצפת אורות ובימת הופעות עליה ריקדה ושרה נועה קירל לכבוד כלת בת המצווה, באירוע אחר על חוף הים, הוא פרש שטיח עליו הוצב שולחן ארוך עם סידורי פרחים וכריות ישיבה נוחות, אולם אירועים קושט סטייל אצטדיון כדורגל, הספורט האהוב על חתן בר המצווה והיתה גם חתונה אחת מיוחדת של אישה אחת שהחליטה להתחתן עם... אלוהים (ועל כך עוד בהמשך).
עבור פרץ אין שום דבר שהוא בלתי אפשרי ואין גם אף תקציב שהוא לא יכול לעבוד אתו. רוצים מסיבת יום הולדת ב-500 דולר? אין בעיה. חתונה ב-100 אלף דולר שתראה נוצצת ומפוארת כמו מיליון דולר? תשאירו את זה עבורו.
קצת מדהים לגלות שרותם היגר לעיר המלאכים רק לפני שש שנים. בפרק הזמן הזה, הוא הצליח להפיק לא מעט אירועים, מבייבי-שאוור ובריידל-שאוור ועד מסיבות יום הולדת, חתונות, בר מצוות וימי נישואים.
הסוד להצלחה ומה שמייחד את רותם כמפיק ארועים מבריק, היא העובדה שרותם מבין אנשים, יש לו את הכשרון להבין מה מתאים ומה נכון לכל אדם וכך הוא יודע להקשיב וליישם את רצונות הלקוח בתיאום מקסימלי. כרטיס הביקור הטוב ביותר של כל בעל עסק הוא המוצר המוגמר אותו הוא מוכר ואכן, עשרות האירועים אותם הפיק מזרימים אליו לקוחות נוספים מדי חודש בחודשו.

למה בעצם עברת ללוס אנג'לס?
"האמת שלא תכננתי לעבור לכאן. הגעתי לבקר חברה שחלתה ולאחר חודש, התאהבתי בעיר והחלטתי להישאר".

עבדת לפני כן כמפיק אירועים?
"כן, בארץ עבדתי כמנהל אירועים של הילטון תל אביב ווולדוף אסטוריה ירושלים. סה"כ עבדתי במלונאות במשך 11 שנה. לאחר השחרור מצה"ל עברתי לאילת שם עבדתי כמלצר, בזמן קצר התקדמתי לאחראי משמרת, ומשם למנהל לובי ומנהל בריכה. הייתי אחראי על אירועים במלון הנסיכה, וכך נחשפתי להפקת אירועים גדולים. השתדרגתי למשרה נחשקת במלון הילטון תל אביב ושם הפקתי אירועים מטורפים עם לקוחות מכל העולם. כשהגעתי לכאן כבר הייתי די משופשף, התחלתי לעבוד עם מפיקת האירועים חנה בנהרוש, שאיפשרה לי ללמוד ממנה המון, ואחר כך פתחתי את חברת הפקת האירועים שלי 1984Events".

אני רואה שהפקת אירועים מאוד יוקרתיים, אתה לוקח גם אירועים צנועים בתקציבים מצומצמים?
"לחלוטין. לא משנה לי אם מדובר באירוע של 500 דולר או מיליון דולר, תגידו לי מה התקציב שלכם ואתפור לכם אירוע בהתאם. ברגע שאני מבין מה התקציב, אני מציג את האופציות השונות בפני הלקוח ואנו בוחרים ביחד על מה אפשר לוותר ועל מה לא".

לאחרונה קראתי כתבה על חתונות משעשעות, אישה שהתחתנה עם דולפין וגבר שהתחתן עם דמות אנימה, יצא להפיק חתונה שכזאת?
"לפני שנה ערכתי חתונה לא שגרתית לאישה בת 50 שהחליטה להתחתן עם אלוהים. מדובר באישה שלא הצליחה למצוא אהבה ומספר שנים קודם לכן הביאה לעולם תאומים מתרומת זרע. היא תכננה מסיבת יום הולדת לעצמה והחליטה באותה הזדמנות להפוך אותה לחתונה רוחנית עם אלוהים. היא לבשה שמלה של סינדרלה וגייסה לעניין את חברה שלה שניהלה את הטקס שנערך מתחת לעץ בחצר הבית. בעזרת תאורה מיוחדת הפכתי את העץ לכמו אחד העצים בסרט אווטר, בצבע סגלגל. כל האורחים הגיעו לבושים לבן, כולל שמונת השושבינות".

איך הגיבו האורחים?
"כולם מאוד התרגשו. היו שם אורחים מאוד מכובדים, אנשי עסקים, דוקטורים וכולם התפעלו מהייחודיות של אותו ערב".

אני רואה שפופולארי מאוד לחגוג אירועים בחצר האחורית, האם זה יותר זול?
"לאו דווקא מכיוון שצריך להפוך את הגינה למעין אולם אירועים ולהקים הכל מאפס. זה מאוד תלוי בגינה ובלקוח. יש גינות מטורפות, ענקיות ומדהימות ביופיין אבל עדיין לא בהכרח מותאמות לאירוח ולכן נדרש פה ניתוח מקצועי של המתחם ואבחון מדויק של מה נדרש על מנת לשדרג את הגינה לגן אירועים המותאם לדרישות הלקוח. יש זוגות רבים שמעדיפים אירועים בגינות ואם אין להם גינה כזאת, הם משכירים מקום כזה".

הלקוחות לא מבקשים ממך להשאיר את הגינה מעוצבת עוד כמה ימים כדי שיהנו ממנה?
"בדרך כלל בסוף כל אירוע, אני נשאר לפקח על הפירוק והאריזה של כל הדברים והחזרתם לחברות ההשכרה. יחד עם זאת, אם לקוח רוצה להשאיר את החצר כך לעוד יום-יומיים וחברת ההשכרה לא צריכה את התפאורה או הבימה למחרת היום, ניתן להשאיר בתוספת של מחיר סמלי. הפקתי המון ארועי בר מצווה או חתונה שכללו שבתות חתן ולכן הציוד נשאר מהחתונה או העליה לתורה עד לשבת חתן ולכל הסוף שבוע. כמובן שבארועים כאלה אני מעצב מחדש את הגינה, משנה מיקומים וסגנון כך שהקהל, שברובו הוא אותו קהל אורחים שמגיע לאירוע, מקבל "וייב" אחר. החצר בכל פעם נראת קצת שונה ממה שנראתה ביום האתמול".

כמה זמן לפני האירוע אתה נמצא במקום ומתחיל לארגן הכל?
"זה תלוי באירוע. מחר למשל אני מפיק ארוע ברית מוקדם בבוקר, אז כבר היום בוצעו ההכנות הנדרשות כמו ההקמה של הריהוט ומחר רק צריך לחכות לקייטרינג שיגיע. יש אירועים מורכבים יותר שדורשים תכנון והקמה של יומיים כמו למשל, כיסוי הבריכה במשטח, הקמת אוהל, הבאת שטיחים, הזזת רהיטים וכדומה".

אתה מעדיף יותר לערוך אירועים באולמות או בגינות?
"אני יותר מתחבר ואוהב אירועים הנערכים בחצר האחורית כי זהו משהו שאתה מייצר מאפס. תמיד כיף לי לראות את בעלי הבית יוצאים לחצר האחורית שלהם ולא מזהים אותה".

אתה נשאר באירוע עצמו עד סופו?
"בהחלט. חשוב לי לוודא שהכל מתבצע על פי התוכנית, לטפל בכל בעיה או שינוי שהלקוח מבקש. בסופו של האירוע, בעלי השמחה יכולים ללכת לישון בראש שקט ואני נשאר להחזיר הכל לקדמותו כך שאף אחד לא יכול לנחש שהיתה שם מסיבה לפני כן, עד כדי כך שאפילו הגינה נראת יותר טוב לאחר כל אירוע מאשר נראתה לפני כן". השימוש במפיק אירועים, חוסך לחתן והכלה או הורי חתן בר המצווה את כל כאב הראש הנלווה לתכנון אירועים גדולים ומורכבים שכאלו.
רותם נפגש עם בעלי השמחה, שומע מהם מה הם מבקשים לעשות ולאחר שהם מסכימים על הקונספט, הקייטרינג, המקום, האטרקציות וכל שאר הפרטים, הוא מתחיל לעבוד על הפקת האירוע בעזרת צוות העובדים המקצועי שלו.

אתה נפגש עם הלקוחות רק בתחילת העבודה אתם?
"בדרך כלל פעמיים. בתחילה אני בונה עבורם את כל הקונספט, אני בונה עבורם תפריט, בוחרים אלו אטרקציות הם מבקשים לראות כמו למשל, Photo Booth, זיקוקי דינור וכדומה. בהמשך, אני עובר אתם שוב על כל ההוצאות ואיפה אנו עומדים בדיוק. אם למשל החלטנו על תקציב של 100 אלף, כשאנו מגיעים ל-80 אלף דולר הוצאות, אנו עוצרים ומתייעצים מה אנו רוצים להוסיף או על מה אפשר לוותר. אם למשל, הילד רוצה עוד אטרקציה בבר המצווה שלו ולוותר על עוד קינוח או ההפך. הכל בהתאם לרצון של הלקוח. חוץ מזה, אני לוקח על עצמי את כל עבודת ההפקה והמשפחה מגיעה לאירוע כמו האורחים, מבלי צורך להיטרד בדברים, כל מה שהם צריכים להגיד זה רק כן או לא לגבי בחירת דברים מסויימים, כמו סוג הפרחים למשל וכמה אנו רוצים להוציא על הפרחים".

פרחים יכולים להוות חלק גדול מהוצאות האירוע?
"כן, יש אירועים שמוציאים על פרחים 30-40 אלף דולר, אבל כמובן זה תלוי בדרישת הלקוח. למשל, הפקתי חתונה ללא פרחים בכלל כי הכלה לא היתה מעוניינת בפרחים".

מה עושים באמת עם הפרחים לאחר האירוע?
"אני משתדל למחרת להעביר לבתי אבות או בתי חולים אבל לצערי כשזה לא קורה, הרוב הולך לפח".

מה לגבי תופעת הבריידזילה, יצא לך להיפגש עם כמה כאלו?
"יצא לי, אבל לומדים להתמודד אתן ולהרגיע. זו לא מעט עבודת פסיכולוגיה. יש לקוחות שלא זוכרים מה הם רצו לעשות או זוגות גרושים שחוגגים בר מצווה לילד וכל אחד הולך לכיוון אחר. יש המון לחץ לפני אירוע ואני מבין את זה, מדבר, מרגיע, מקשיב להם. לאנשים נורא נח לדבר אתי וזה חשוב במקצוע הזה שהלקוחות ירגישו חופשי לדבר אתך. אני תמיד אומר להם, אנו מתעסקים במשהו חיובי, כיפי, בואו לא נגרור את זה למקום לא טוב ונהנה מהאירוע".

אלו טרנדים פופולארים היום?
"זה לא הטרנד כמו ה"דיטיילינג", ההתייחסות לפרטים הקטנים, למיתוג. אם למשל הקונספט המרכזי הוא כדורגל, אז כל האולם עד הפריטים הקטנים יהיו קשורים לנושא. זה אומר גם מאכלים שאוכלים בדרך כלל באירועי ספורט כמו נקניקיות בלחמניות, פופקורן וכדומה. כל אחד מהילדים קיבל כדורגל במתנה. בארוע בר מצווה אחר, הילד אוהב לצייר, אז לקחתי מספר ציורים שלו, הגדלתי וקישטתי את האולם עם פוסטרים של הציורים שלו. אתה פותח את הדלת ועובר לעולם אחר, כל פינה באולם, בבית או בחצר, יהוו חלק מהנושא ותמצא סימנים לכך בכל מקום, זה מכניס את האורחים לאווירה. בקיץ האחרון כל הילדים עפים על אורות ניאון וגם בלונים. אנשים גם מאוד אוהבים קיר פרחים, "פוטו-בוט'" שם הם יכולים להצטלם למזכרת".

צריך להיות מאוד קריאטיבי לייצר את הרעיונות האלו מאיפה אתה שואב השראה?
"הרעיונות הכי טובים שלי עולים לי בזמן חופשות. ביום חמישי אני טס לארץ ואני יודע כבר שיעלה לי רעיון לאירוע שאני עורך ביוני. אתה כל הזמן חושב על רעיונות חדשים ואיך לשפר".

איך הצלחת להביא את נועה קירל להופיע בבת מצווה?
"זו היתה הפתעה מוחלטת עבור הילדה שמעריצה אותה. פניתי למנהלת שלה והצענו לה להגיע ולהופיע, באותה תקופה נועה שהתה בלוס אנג'לס והיא הסכימה להגיע. היא הופיעה חצי שעה וזה היה מדהים. מתוך הבית שמעתי את צעקות הילדים בחצר כשנועה יצאה לשם ונתנה הופעה מדהימה, כולם התרגשו מאוד וילדת הבת מצווה היתה בעננים".

המעבר המקרי ללוס אנג'לס היה מאוד מוצלח מבחינתך, בנית לעצמך חברת הפקות מצליחה
"בהחלט, מה עוד שכאן הכרתי את בן זוגי ג'ף ת'רופ במועדון. התחתנו בחתונה אינטימית עם מעט אורחים".

בחיים הפרטיים שלך אתה גם אוהב לערוך אירועים?
"ועוד איך. אני מאוד אוהב לארח, כל יום שישי יש לנו 20 אורחים לפחות. אני באמת בר מזל שאני עושה את מה שאני הכי אוהב לעשות בחיים".

לפרטים נוספים:
747.250.0888

לעמד האינסטגרם לחץ כאן

YOU MIGHT ALSO LIKE