עד כמה אבסולוטי חופש הביטוי? אילון מאסק חסם מספר עיתונאים
מנכ"ל טוויטר השעה כמה אנשי תקשורת בכירים לאחר שאלה שיתפו את המיקום המדויק שלו בזמן אמת - מה שמעודד "התנקשות ומהווה הפרה ישירה וברורה של מדיניות החברה"

מספר עיתונאים בולטים שהעבירו ביקורת על מנכ"ל טוויטר החדש אילון מאסק, הושעו ביום חמישי מהפלטפורמה. 

(צילום: AFP)

בין החשבונות שנחסמו זמנית הם כתב הטכנולוגיה של וושינגטון פוסט דרו הארוול, דוני אוסאליבן מרשת CNN, ראיין מק מהניו יורק טיימס, מאט בינדר ממאשבל, מיקה לי מעיתון אינטרספט, מנחה MSNBC לשעבר קיתר אולברמן ועיתונאי VOX לשעבר, אהרון רופאר. 

ההחלטה של המיליארדר לחסום זמנית את אותם עיתונאים הגיעה לאחר שהם שיתפו את המיקום המדויק שלו, כאשר הוא טען שזו דחיפה "להתנקשות" לצד "הפרה ישירה וברורה של המדיניות של טוויטר". 

בציוץ בפרסם בחשבונוף מאסק כתב: "אם מישהו היה מפרסם מיקום וכתובת מדויקת בזמן אמת של כתבי הניו יורק טיימס, ה-FBI היה חקור, היו דיונים על כך בקפיטול, וביידן היה נואם על קץ הדמוקרטיה!".

הביקורת החריפה נגד המהלך של מאסק לא איחרה לבוא, ולאחר מספר שעות המנכ"ל העלה סקר ל-121.6 מיליון העוקבים שלו ושאל: "לבטל את השעיית החשבונות ששיתפו את המיקום המדויק שלי בזמן אמת?", והוסיף תשובות אפשריות: "עכשיו, מחר, בעוד שבעה ימים או יותר".

הוא ביטל את הסקר לאחר שהבין שיש יותר מדי תשובות שונות, ופרסם אחד נוסף עם אותה השאלה, ועם התשובות: עכשיו או עוד שבעה ימים. לפי שעה, כמעט 60% ענו שהחשבונות צריכים להיפתח מחדש מיד. 

בציוץ נפרד, מאסק כתב: "למתוח עלי ביקורת כל היום זה בסדר גמור, אבל לשתף את המיקום שלי בזמן אמת ולסכן את המשפחה שלי - זה לא".

מאוחר יותר, במהלך שיחת ועידה של טוויטר עם מאסק ומספר מהעיתונאים שנחסמו, בהנחיית העיתונאית קייטי נוטופולוס מ'באזפיד', המיליארדר הגן שוב על החלטתו: "אני בטוח שכל מי שעבר את זה יסכים איתי, שיתוף מידע בזמן אמת על מיקומו של מישהו הוא דבר לא הולם, ואני חושב שכולם בשיחה הזו לא היו רוצים שזה ייעשה להם".

"לא תהיה שום הבחנה בעתיד בין עיתונאים או מה שנקרא עיתונאים ואנשים רגילים. כולם יזכו ליחס זהה", אמר. "אתה לא מיוחד בגלל שאתה עיתונאי, אתה בסך הכל משתמש בטוויטר ואזרח. אז אין יחס מיוחד. אתה משתף - את מושעה. סוף סיפור".

YOU MIGHT ALSO LIKE