"סוס טרויאני": הסנאט אישר לאסור על שימוש בטיקטוק במכשירים ממשלתיים
אחרי חמש מדינות שאישרו הצעה דומה, הרפובליקנים מבקשים להחיל את החקיקה ברמה הפדרלית ובכך למנוע גישה סינית לנתונים ממשלתיים. "טיקטוק מהווה סיכון ביטחוני גדול לארה"ב"

אחרי שכמה מדינות רפובליקניות אסרו על השימוש בטיקטוק במכשירים ממשלתיים, הצעה דומה עברה ביום שני בסנאט - זאת על רקע החשש הגדול שכמויות עצומות של נתונים שנאספים על ידי הפלטפורמה יגיעו לידי הממשלה הסינית.

(צילום: Shutterstock)

החקיקה מכונה 'בלי טיקטוק במכשירים ממשלתיים' והיא הוגשה בחסות הסנאטור ג'וש האולי ממיזורי, ומטרתה לאסור על הורדה ושימוש בטיקטוק בטלפונים, טאבלטים ומחשבים שהונפקו על ידי ממשלת ארצות הברית או תאגידים ממשלתיים. 

ההצעה עברה לאחר שאף אחד מחברי הסנאט לא התנגד אליה. כעת היא צריכה לעבור את בית הנבחרים, מה שצפוי שיקרה שכן בעוד שבועיים הרפובליקנים יהיו הרוב, ולאחר מכן החקיקה תדרוש את אישורו של הנשיא ג'ו ביידן. 

"טיקטוק הוא סוס טרויאני של המפלגה הקומוניסטית הסינית. הוא מהווה סיכון ביטחוני גדול לארה"ב, ועד שהוא יאלץ להתנתק לחלוטין, אין לו מקום במכשירים ממשלתיים", אמר האולי בהצהרה. "מדינות ברחבי ארצות הברית כבר אסרו על טיקטוק במכשירים ממשלתיים. הגיע הזמן שג'ו ביידן והדמוקרטים יעזרו לעשות את אותו הדבר".

חמש מדינות אסרו עד כה על גורמים בסוכנויות ממשלתיות להשתמש בפלטפורמה - מרילנד, נברסקה, קרוליינה הדרומית, דקוטה הדרומית וטקסס. גם ניו יורק צועדת לאותו כיוון, כאשר מחוקקים הציגו השבוע חוק שיאסור על עובדי מדינה וקבלנים להוריד טיקטוק למכשירים ממשלתיים. 

נוסף על כך, השבוע הוצגה בקונגרס הצעת חוק נוספת נגד טיקטוק, המבקשת לאסור לחלוטין את האפליקציה בכל רחבי ארצות הברית, לכולם. 

(צילום: Shutterstock)

הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו מפלורידה, והנציג מייק גלאגר מוויסקונסין, הציגו את החוק 'מניעת האיום הלאומי מצד המפלגה הקומוניסטית הסינית, על ידי מעקב באינטרנט, צנזורה מדכאת והשפעה ולמידה של אלגוריתמים'.

מטרתה לאסור "כל עסקאות מכל חברת מדיה חברתית מסין, רוסיה ומספר מדינות זרות אחרות המעוררות דאגה", כמו גם איראן, קוריאה הצפונית וונצואלה. 

טיקטוק, חברת בת של ByteDance LTD שבסיסה בבייג'ינג, נדרשת על פי חוק לחשוף את כל הנתונים שלה למפלגה הקומוניסטית הסינית אם נדרשת לכך.

 "זה לא קשור לסרטונים יצירתיים, מדובר באפליקציה שאוספת נתונים על עשרות מיליוני ילדים ומבוגרים אמריקאים מדי יום", אמר רוביו. "אנחנו יודעים שזה משמש כדי לתמרן עדכונים ולהשפיע על בחירות".

טיקטוק, מצידה, אומרת שהיא מעולם לא חשפה את נתוני המשתמשים שלה בארצות הברית עם הממשלה הסינית, ולא הייתה עושה זאת.

YOU MIGHT ALSO LIKE