התעלומה נמשכת: חודש לרצח ארבעת הסטודנטים - ועדיין אין חשוד
ארה"ב כולה, ובפרט איידהו, עוקבת מקרוב אחר התקדמות החקירה ברצח ארבעת הצעירים שנדקרו למוות בשנתם, והדאגה רק עולה ככל שעובר הזמן והחשוד עוד מסתובב חופשי

חודש עבר מאז שארצות הברית הזדעזעה מהרצח באיידהו של ארבעה סטודנטים שנדקרו למוות בשנתם - והרשויות עדיין לא הצליחו לגלות מי הרוצח המתועב. 

הבית בו התרחש הרצח (צילום: Getty Images)

הסטודנטים קיילי גונקאלבס בת ה-21, מדיסון מוגן בת 21, זאנה קרונדל בת ה-20 ובן זוגה איתן צ'אפין בן ה-20, ישנו כולם כאשר נדקרו מספר פעמים בשעות הלילה המאוחרות של ה-13 בנובמבר. 

הרצח המחריד, שמלא בסימני שאלה יותר מאשר בתשובות, הרעיד את עיירת הקולג'ים הרגועה מוסקבה, שלא חוותה רצח מאז שנת 2015. 

"אנחנו עדיין מחוייבים לחלוטין לפתור את הפשע הזה", אמר בכיר במשטרה המקומית, רוג'ר לנייר, ביום שני. "אנחנו לא מתפשרים על החקירה הזו. זה מה שאנחנו חייבים לעשות. אנחנו חייבים את זה למשפחות, ולקורבנות".

ארבעת הקורבנות

המשטרה, ה-FBI וגורמים אחרים המעורבים בחקירה קיבלו מאות פיסות מידע, אותן הם מנסים לחבר ולסלול את הדרך אל הרוצח. "האנליסטים שלנו השקיעו שעות במיון ובניסיון לשלוף את פיסות המידע הרלוונטיות ביותר", הוסיף לנייר.

הרשויות פתחו מוקד לציבור להעברת מידע, אשר מנוהל על ידי ה-FBI, שממיין את הלידים לפני שהם נשלחים לחוקרים. 

בימים האחרונים פורסם כי הבלשים אספו שמונה שעות של סרטוני מעקב מתחנת דלק במוסקבה, לאחר שעובדת במקום סיפרה כי היא ראתה מכונית סדאן לבנה חולפת במהירות בשעה 3:45 לפנות בוקר, בליל מותם של ארבעת הסטודנטים.

צילום של המכונית שחלפה במהירות בסמוך לרצח (צילום: פוקס ניוז)

שבוע לפני כן, המשטרה פרסמה לציבור שהיא מחפשת את מי שנסע ברכב יונדאי אלנטרה לבנה שנת 2011 עד 2013, כאשר היא מאמינה שליושבים ברכב יש "מידע קריטי" על תיק הרצח, שכן המכונית נראתה ליד הבית בו התרחש הרצח. 

רובי ג'ונסון, דוברת המשטרה, אמרה שהיא לא יכולה לאשר אם המכונית בסרטון של תחנת הדלק היא אותה אחת שנצפתה בסמוך לבית בו גרו הסטודנטים, אך פנתה לציבור וביקשה ממנו להמשיך להעביר כל פיסת מידע שיש.

"אם ראיתם משהו באותו לילה שנראה מוזר… כל מה שאתה צריך זה לדווח, גם אם אתה לא חושב שזה משהו רציני", אמרה. "כשאנחנו מקבלים את המידע הזה, אפילו הקטן ביותר, לפעמים זה יכול לחבר את ציר הזמן, לחבר את חלקי הפאזל, ואנחנו מקבלים תמונה גדולה יותר ויותר של מה שקרה".

YOU MIGHT ALSO LIKE