ההשתקה נמשכת: המסמכים הפנימיים המטרידים של טוויטר נחשפים - ותקשורת המיינסטרים מתעלמת
חקירה של 'פוקס ניוז' מצאה כי רוב רשתות המדיה הליברליות, כמו CNN ו-ABC, הקדישו דקות בודדות מאוד כדי לספר לציבור האמריקאי ולעולם כולו עד כמה טוויטר מושכת בחוטים

רשתות המדיה הליברליות, כמו NBC, ABC, CBC ו-CNN, כמעט ולא התייחסו ל"קבצי הטוויטר" הפנימיים שנחשפו, אשר מוכיחים כיצד פלטפורמת המדיה החברתית התערבה בפוליטיקה האמריקאית.

רק הרשת MSNBC הציעה סיקור משמעותי של המסמכים הפנימיים. 

(צילום: Shutterstock)

לפי בדיקה של רשת 'פוקס ניוז', מאז יום שישי אותן רשתות דנו בקבצים שנחשפו רק במשך 14 דקות - ביחד. המונח "קבצי טוויטר", שזה המונח שהתקבל לחמשת הפרסומים האחרונים משורות הארגון, היה בשימוש רק שש פעמים בשידור במהלך אותו פרק זמן. 

באופן פרטני יותר, CNN סיקרה את הפרשייה במשך שלוש דקות בלבד, ורק ב-9 בדצמבר. בעוד ש-MSNBC הקדישה שתי דקות לסיפור באותו היום, וכן חמש דקות יומיים לאחר מכן וארבע דקות ב-12 בדצמבר.

הרשתות ABC, CBC ו-NBC - לא דנו כלל בשבוע האחרון על חשיפת החומרים השערורייתיים. 

מהדורות החדשות של יום שני האחרון כן העלו את נושא טוויטר, אבל הדיונים כללו הרבה ביקורת על המנכ"ל אילון מאסק והאופן שבו הוא מנהל את החברה. עם זאת, הפרשנים לא דיברו על "קבצי טוויטר", למעט התייחסות קצרה בחדשות NBC, כאשר אחד העיתונאים דיבר מדוע בכיר בטוויטר לשעבר יואל רוט, מהאנשים שדחפו להעלים את פרשת המחשב הנייד של האנטר ביידן, נאלץ לעזוב את ביתו לאחר שקיבל איומי מוות. 

ב-MSNBC, המארח מהדי חסן היה היחיד שהציע דיון מעמיק יותר לסיפור, אך הוא טען שההתכתבויות שנחשפו לא הראו שום עדות להטיה של טוויטר נגד שמרנים. "האם הקבצים הראו עדות להטיה שמאלנית בטוויטר? לא. למעשה, כל רעיון שטוויטר מפלה שמרנים, שאילון או סוחרי הספינים שלו ועיתונאים שמרנים אוהבים לטעון, הוא ממשך הפוך מהמציאות".

כזכור, מאסק העניק גישה להתכתבויות הפנימיות של טוויטר לשלושה עיתונאים עצמאיים, שמאז פרסמו שורה של דיווחים מדאיגים מאוד. הפרסום הראשון היה קשור לאופן שבו הפלטפורמה דיכאה בכוונה את הדיווח של 'הפוסט' לגבי המחשב הנייד של האנטר ביידן, כחודש לפני הבחירות לנשיאות 2020. 

לאחר החשיפה, תוכניות יום ראשון של ה-4 בדצמבר ברשתות CBS, NBC, ABC ו-CNN, הקדישו בסך הכל שבע שניות לסיפור - מה שהכעיס את מאסק:

"אני חושב שהאנשים האלה צריכים להסתכל במראה ולתהות למה הם הוליכו שולל, למה הם הונו את הציבור האמריקאי?", כתב מאסק בטוויטר. "ובמקום לנסות להפנות את האשמה לעיתונאי מאט טייבי, הם צריכים לקבל אחריות מסוימת על עצמם על כך שהם לא נאמנים לציבור האמריקאי".

YOU MIGHT ALSO LIKE