המסמכים הסודיים של טוויטר: כך הוחלט לחסום את טראמפ - למרות שהוא לא הפר את מדיניות החברה
החשיפה האחרונה של ההתכתבויות הפנימיות מראה את הדיון כיצד לנהוג כלפי הנשיא לשעבר, מה שהפסיק להיות ענייני והפך לאידיאולוגי

מסמכים פנימיים של טוויטר שנחשפים מאז כניסתו של אילון מאסק לתפקיד מנכ"ל החברה, ממשיכים להראות את ההשפעה העצומה של קבוצה קטנה של אנשים עם כוח. 

ביום שני פורסמו התכתבויות פנימיות של אנשי צוות ומנהלים בכירים בפלטפורמה החברתית, המוכיחות כיצד הם דחפו לחסום את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לאחר המהומות בקפיטול - זאת למרות שהמפקחים של טוויטר לא מצאו בציוצים שלו שום הפרת מדיניות. 

(צילום: Shutterstock)

כזכור, טראמפ נחסם לצמיתות מטוויטר ב-8 בינואר 2021, יומיים לאחר שהמון זועם הסתער על בניין הקפיטול בשל תוצאות הבחירות. 

באותו היום, טראמפ צייץ פעמיים - בפעם הראשונה, כדי לשבח את "75 מיליון הפטריוטים האמריקאים שהצביעו עבורי", והוסיף את המשפט: "לא יזלזלו בנו או יתייחסו אלינו בצורה לא הוגנת בשום אופן!". 

בציוץ השני, הנשיא לשעבר הודיע כי לא ישתתף בהשבעה של ג'ו ביידן ב-20 בינואר. 

העיתונאית העצמאית בארי וייס פרסמה את ההתכתבויות הפנימיות בטוויטר באותו היום, כאשר אחד הבכירים בחברה כתב: "אנחנו חייבים לעשות את הדבר הנכון ולחסום את החשבון הזה".

"נסיבות יוצאות דופן דורשות מנהיגות יוצאת דופן", כתב עובד אחר, בעוד ששלישי הוסיף: "די ברור שהוא ינסה להשחיל הסתה מבלי להפר את הכללים".

ועדיין, לדברי וייס, הגורמים בטוויטר אשר אחראים לקבוע אם פוסטים מפרים את מדיניות החברה, לא ראו שום דבר פסול באף אחד מהציוצים של טראמפ. 

לדיווח המלא:

"אני חושב שיהיה לנו קשה לומר שזו הסתה", כתב גורם אחד בטוויטר. "די ברור שהוא אומר ש'הפטריוטים האמריקאים' הם אלה שהצביעו עבורו, ולא הטרוריסטים (אנחנו יכולים לקרוא להם כך, נכון?) מההסתערות".

עובד אחר בפלטפורמה הסכים: "אני לא רואה הסתה כאן", ופקידת המדיניות אניקה נברולי חיזקה: "אני גם לא רואה הסתה ברורה או מקודדת בציוץ של טראמפ".

עם זאת, ויג'איה גאדה - ראש אגף המשפט, מדיניות ואמון של טוויטר, שפוטרה מאז, לא ויתרה: "השאלה הגדולה ביותר היא, האם ציוץ כמו של טראמפ הבוקר, שאינו מהווה הפרה, עדיין משמש כהסתה מקודדת להמשך אלימות". בהמשך ההתכתבות, היא הציעה שהמונח "פטריוטים אמריקאים" יכול להיחשב כחלק מהקוד הנסתר של טראמפ. 

אז, אופן החשיבה הזה החל לחלחל בשורות הארגון, ומאוחר יותר באותו היום חבר בצוות המכונה "אכיפה מוקטנת" הציע שהציוץ של טראמפ מפר את המדיניות של טוויטר על ידי "האדרת אלימות".

וזה נמשך. לפי וייס, גורם אחר בטוויטר כתב שצוות האכיפה ראה בטראמפ כ"מנהיג של קבוצת טרור האחראית לאלימות\מוות כמו באירוע הירי בקרייסטצ'רץ' או להיטלר, ועל בסיס זה ועל מכלול הציוצים שלו, צריך לחסום אותו".

וכך, זמן קצר לפני ההחלטה לחסום את טראמפ, יואל רוט - לשעבר ראש "אמון ובטיחות" בטוויטר שמילא תפקיד עיקרי בהעלמת הדיווח של עיתון 'הפוסט' על השערוריות של האנטר ביידן - שיתף את הקולגות שלו לגבי דאגותיו: 

"אנשים כועסים ורוצים להתבטא, אבל הדרך שבה השיח מתרחש יכולה לגרור פעולה קשה", אמר. 

(צילום: Shutterstock)

הדיון בנושא נמשך, ולא כולם הסכימו. אחד העובדים הזהיר את עמיתיו וכתב ב-7 בינואר: "אולי זה בגלל שאני מסין, אבל אני מבין לעומק כיצד צנזורה יכולה להרוס את השיח הציבורי". 

וזאת הייתה התגובה לדבריו: "אני מבין את החשש שלך, אבל אני גם חושב שחשוב להבין שצנזורה על ידי ממשלה שונה מאוד מצנזורה של הממשלה". 

אחר אחר כתב כי "ברור שטראמפ ניסה להפיל את שיטת הממשל הדמוקרטית שלנו ולא הראה סימנים של חרטה… אם זו לא סיבה ברורה להשעות אותו, אני לא בטוח מה כן יהיה".

לבסוף, העיתונאית וייס סיכמה: 

"בסופו של דבר, החששות לגבי המאמצים של טוויטר לצנזר חדשות על המחשב הנייד של האנטר ביידן, לייצר רשימה שחורה של דעות ולאסור על נשיא - אינם נוגעים למנהלים בחברת המדיה… אלא זה עוסק בכוח של קומץ של אנשים בחברה פרטים להשפיע על השיח הציבורי ועל הדמוקרטיה".

וייס היא עורכת וכותבת לשעבר ב'וול סטריט ג'ורנל' וב'ניו יורק טיימס', שכעת מנהלת אתר בשם 'תקשורת חופשית' - והיא אחת משלושה עיתונאים עצמאיים שניתנה להם גישה להודעות הפנימיות של טוויטר. 



YOU MIGHT ALSO LIKE