והזוכה בתואר 'האנטישמי של השנה': קניה ווסט
שלא במפתיע, הארגון StopAntisemitism בחר השנה בראפר, שבחודשיים האחרונים התחיל להשמיע רטוריקה אנטי-יהודית ואף הביע חיבה כלפי אדולף היטלר

חודשים אחרי שקניה ווסט לכלך על יהודים, שיבח את הנאצים בכלל ואדולף היטלר בכלל - וגרם לעלייה מדאיגה מאוד של רטוריקה אנטי-יהודית, כעת הראפר זכה בתואר "האנטישמי של השנה" על ידי הארגון StopAntisemitism.

(צילום: Getty Images)

הארגון ללא מטרות הרווח, שמטרתו להיאבק באנטישמיות, הכריז בציוץ בטוויטר כי ווסט הוא הבחירה השנתית, זאת לצד סרטון המציג את הרשימה הארוכה והעצובה של האמירות והמעשים שעשה הראפר, ששינה את שמו ל-Ye. 

"האיומים באלימות של קניה ווסט, התנהלותו מלאה בשנאה ודברי שטנה שאמר - הובילו אותו לזכות השנה בתואר", נכתב בסרטון, שהזכיר איך הכל התחיל, ב-8 באוקטובר כאשר הוא צייץ שהוא הולך לפגוע ביהודים. 

אותו ציוץ מלפני כחודשיים גרם להשעייתו מפלטפורמת המדיה, והוביל לחרם נרחב נגדו כאשר חברות רבות, כמו אדידס למשל, ביטלו את שיתוף הפעולה איתו. כחודש וחצי לאחר מכן, מנכ"ל טוויטר אילון מאסק שחזר את חשבונו, אך מהר מאוד השעה אותו שוב לאחר שווסט שיתף תמונה של מגן דוד עם צלב קרס, כאילו הלוגו שבחר לקראת הריצה שלו לנשיאות 2024.

הסרטון שפרסם הארגון נגד האנטישמיות, הסתיים בהצגת הראיון שערך אלכס ג'ונס עם ווסט, שהופיעה שם כאשר ראשו מכוסה בשחור, שם אמר את המילים הצורמות: "אני רואה דברים טובים בהיטלר". 

אפילו ג'ונס, שהוא דמות פוליטית מאוד ימנית, נרתע ודחה את הדברים שהראפר אמר במהלך הראיון. "עשיתי הרבה מחקרים, ואני חושב שהיטלר היה בחור ממש רע, ואני לחלוטין דוחה את מה שהוא עשה...".

שערורייה נוספת שיצר ווסט הייתה כאשר הגיע לארוחת ערב בביתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, וצירף אליו את ניק פואנטס, המחזיק באידאולוגיית עליונות לבנה ומכחיש שואה ידוע. טראמפ טען כי הוא לא הכיר את פואנטס לפני כן, אך העובדה שהוא התארח באחוזה במאר-א-לאגו גרמה לרבים לגנות את הנשיא לשעבר.

YOU MIGHT ALSO LIKE