תרחיש האימים מתקרב: צפי לעלייה של 40% במספר המהגרים הלא חוקיים
בכירים באל פאסו מזהירים כי ברגע שהמהגרים יראו בעוד כשבועיים שמדיניות 'הישארו במקסיקו' הסתיימה, הם יבואו בהמוניהם. ההערכה שברמה הלאומית, כל יום ייכנסו 18,000 חוצי גבול

לאחר מאמץ של כמעט שנתיים של ממשל ביידן, בעוד כשבועיים תגיע לסיומה מדיניות 'כותרת 42' שהחלה בתקופת טראמפ ואפשרה לסוכני הגבול לגרש מהגרים בקלות. אלא בכירים באל פאסו, טקסס, מודאגים מזהירים מפני זינוק של 40% במספר חוצי הגבול. 

(צילום: רויטרס)

עיירת הגבול נמצאת בכאוס מוחלט ממשבר המהגרים, ושופט מחוז אל פאסו, ריקרדו סמניגו, אמר השבוע שסיום 'כותרת 42' ב-21 בדצמבר, רק תחמיר את זרם המסתננים. "ברגע שהמהגרים יראו שזה קורה, עוד אנשים ייכנסו", אמר. 

במספרים, סיום המדיניות בגבול יגרום לכך ש-1,700 מעברי הגבול היומיים שנרשמים כיום באל פאסו, יכולים לקפוץ ל-2,380 ביום. אם לכלול את שאר אזורי הגבול, המספר יכול להגיע ל-18,000 מהגרים שחוצים מדי יום מגבול מקסיקו אל תוך ארצות הברית, בלי שום מדיניות שמאפשרת לסלק אותם.

המדיניות, כאמור, הוחלה על ידי ממשל טראמפ כחלק מטיפול בהתפרצות מגפת הקורונה, והיא למעשה סייעה למשמר הגבול לגרש כ-40% מכלל חוצי הגבול. 

האבסורד הוא, שמרגע שג'ו ביידן נכנס לתפקיד, הממשל שלו דחף לסיים את המדיניות הזו. עכשיו, שסאגה כמעט בת השנתיים הסתיימה, לוושינגטון אין מדיניות חלופית לטפל במשבר - ששבר שיא של 2.4 מיליון מהגרים שחצו במהלך שנת הכספים של 2022 - ולכן עכשיו מבקש לערער על החלטת השופט הפדרלי לסיים את המדיניות, ולהמשיך להשתמש בה בעתיד.

(צילום: Getty Images)

מאז חודש אוקטובר, אל פאסו רואה את המספר הגדול ביותר של חוצי גבול לעומת שאר אזורי הגבול. כך על פי נתונים של משמר הגבול. 

בשל כך, השופט סמניגו אמר כי בכירים בעיר יערכו ביום שלישי הקרוב פגישת חירום: "זה עניין של מעבר ממשבר מנהול - לכאוס פוטנציאלי אם לא נעשה את הדבר הנכון", אמר, בעודו מתאר את אל פאסו ב"נקודת שבירה", עם מקלטים מלאים עד אפס מקום והמוני מהגרים ישנים ברחובות. 

העיר מסתמכת במידה רבה על הסיוע של הממשל הפדרלי, ואומרת כי משבר הגבול גדול מדי כדי שתוכל להמשיך להתמודד איתו: "אך אחד לא יכול לעמוד בקצב הזה. אין לך מספיק מקלטים עבור זה". 

שריף מחוז יומה שבאריזונה, ליאון וילמוט - גם אחד האזורים הסובלים מאוד מהמשבר, תקף את הנשיא ביידן: "המפקד העליון הוא האחראי הבלעדי לכך. אני מתכוון שהוא זה שאומר כן או לא, ואני מתבייש על כך שהוא לא רוצה לתקשר עם הקהילות המקומיות כדי לעשות את הדבר הנכון".

לדבריו, הסגנים שלו נתקלים ב-900 עד 950 מהגרים ביום במחוז של 200,000 איש בלבד. 

YOU MIGHT ALSO LIKE