האנטישמיות מתפשטת: ניו יורק ראתה זינוק של 125% בפשעי שנאה נגד יהודים
חודש נובמבר בתפוח הגדול היה מלא בתקריות אנטישמיות, כאשר בכירים מקשרים זאת ישירות לרטוריקה אנטי יהודית הנשמעת מפי מפורסמים כמו קניה ווסט וקיירי אירווינג

פשעי שנאה ממניעים אנטישמיים יותר מהכפילו את עצמם בעיר ניו יורק בחודש נובמבר האחרון, זאת על פי הנתונים האחרונים שפורסמו על ידי NYPD.

(צילום: AP)

המספרים שחשפה משטרת ניו יורק מראים כי בחודש נובמבר דווחו 45 פשעי שנאה נגד יהודים בכל רחבי חמשת הרובעים, זאת בהשוואה ל-20 מקרים בנובמבר 2021 - מה שמייצג עלייה של 125%. 

העלייה הדרמטית התרחשה במקביל לשערוריות שבהן מוערבים הראפר קניה ווסט וכוכב הברוקלין נטס, קיירי אירווינג, ששניהם התבטאו עם רטוריקה אנטישמית.

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, הגיב לנתונים במהלך מסיבת עיתונאים: "נרמלנו את השנאה, ואני ממשיך לומר שההפצה הגדולה ביותר של השנאה הזו היא המדיה החברתית - שמנרמלת שנאה, נותנת במה לשנאה, מפיצה אותה, וזה פשוט מדאיג".

כבר מתחילת השנה נרשמה עלייה באירועים האנטישמיים, כאשר הזינוק הגדול ביותר נרשם בחודש פברואר, אז דווח על 56 פשעי שנאה נגד יהודים לעומת 11 בתקופה המקבילה ב-2021. 

עד כה, מתחילת 2022, דווחו בתפוח הגדול 278 תקריות אנטישמיות, בהשוואה ל-182 באותם חודשים בשנה שלפני, שזהו זינוק של 52.7%. 

כאשר ראש העיר נשאל על המצב העגום בעיר, הוא טען כי התובעים לא צריכים להציע עסקאות טיעון לנאשמים העומדים בפני אישומים בפשעי שנאה: "אם אתה נמצא אשם בפשע שנאה, אתה צריך לקחת אחריות מלאה על כך", אמר אדמס. 

"אני לא חושב שמשהו נורא יותר קורה לאדם מאשר להיות מותקף בגלל המגדר שלו, אורח החיים, הדת או האתניות שלו", הוסיף.

מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, אמר כי הקהילה היהודית מתכוננת להשלכות של הרטוריקה האנטישמית הנשמעת מפי אנשים מפורסמים, והתייחס ספציפית לווסט ששיבח את היטלר, מה שגרר "הסלמה מכוערת לסוג של הסתה".

YOU MIGHT ALSO LIKE