גבר אנטישמי במעצר חשף את ישבנו בפני השופטת
חסן צ'וקר בן ה-35 נעצר לאחר שהטריד ואיים על יהודים שהגיעו להתפלל בבית כנסת במישיגן, ובדיון וירטואלי בבית המשפט הוא הראה אצבע משולשת וחשף את הישבן שלו

בית המשפט ביטל את ערבותו של תושב מישיגן שנעצר בגין תקרית אנטישמית בבית כנסת במחוז אוקלנד - לאחר שבדיון בעניינו הוא חשף את ישבנו אל מול השופטת, יממה לאחר שהפנה לה אצבע משולשת. 

ביום שלישי, חסן צ'וקר בן ה-35 הובא לדיון חירום וירטואלי בפני שופטת מחוז וויין לשימוע בנושא הערבות, אז חשף את ישבנו בפניה - מעשה חסר כבוד הזוי תוך 24 שעות בלבד, שכן ביום שני הוא הפנה לעברה את האצבע האמצעית שלו. 

אותה שופטת, רג'ינה תומאס, שחררה לפני שנתיים וחצי את צ'וקר בערבות של 10,000 דולר בתיק שבו הואשם בסופו של דבר בתקיפה בנשק קטלני ותקיפת שוטר. בתקרית הזו, שאירעה בשיא מגפת הקורונה, הייתה התפרצות זעם במרכז האסלאמי של אמריקה, שם הוא תקף מתנדבת ושוטר כאשר כוחות רדפו אחריו בעודו נושא אקדח. 

הסיבה הנוכחית שצ'וקר נעצר התחילה ביום שישי כאשר הוא הגיע לאחד מבתי הכנסת הגדולים באזור דטרויט, טמפל בית אל, והטריד את המתפללים שהגיעו. סרטון הראה את המשטרה המקומית חוקרת אותו ומשחררת אותו, למרות שהוא הודה בפניהם שהוא מתכוון ללכת לבית כנסת אחר. 

יומיים לאחר מכן, ביום ראשון, הוא נעצר באשמת "הפחדה על בסיס אתני". 

התובע אמר במהלך הדיון בעניינו של צ'וקר כי החשוד "פרסם באינסטגרם סרטונים והצהרות שבהם הוא מדבר על רכישת אקדחים, ובאחד הפוסטים הנאשם אומר 'הטקטיקות היהודיות שלך רק יפגעו בך, אין לך מקום על פני האדמה הזאת, יהודים. סערה מגיעה והיא תמחק את כולכם מהחיים שלנו".

ביום חמישי צ'וקר הפך לגס כאשר החל לצעוק ולהראות אצבע אמצעית, אז השופטת תומאס החליטה להשתיק את המיקרופון שלו. "אני רוצה שהתיעוד ישקף שביהמ"ש השתיק את המקירופון של הנאשם שהמשיך לצעוק ולהצביע למצלמה. ועכשיו, הוא הסיר את מכנסיו כדי להראות לבית המשפט את הצד האחורי שלו", אמרה. 

"נראה שהוא באמת חולה נפש. אני לא יודעת למה מישהו חושב לנכון להוריד את מכנסיו ולהראות לבית המשפט את האחוריים שלו במהלך הליך משפטי".המשיכה השופטת, ודחתה את טענת הסנגור לחופש הביטוי: 

"אנחנו חופשיים להגיד כל מה שאנחנו רוצים להגיד, אבל אנחנו לא חופשיים מההשלכות", אמרה. "הוא מימש את הזכות שלו, ואני מנצלת את הזכות שלי לתת לו תוצאות על כך. שום דבר שמישהו מאיתנו עושה בחיים האלה לא חסר משמעות".

YOU MIGHT ALSO LIKE