מרדף אחר מהגרים בלתי חוקיים הסתיים במותו של סוכן משמר הגבול
בן ה-38, אב לשני ילדים, התנגש בגדר עם הטרקטורון עליו נהג בזמן שניסה לתפוס קבוצה של מהגרים שחצו את הגבול ממקסיקו אל תוך ארצות הברית

סוכן משמר הגבול בן 38 נהרג ביום רביעי במיסיון, טקסס, במהלך מרדף אחר קבוצת מהגרים בלתי חוקיים שניסו להסתנן אל תוך ארצות הברית.

(צילום: Getty Images)

משמר הגבול האמריקאי עוד לא פרסם את זהותו של הסוכן שנהרג, אך מקורות פדרליים אמרו שאיש כוחות הביטחון הם גם אב לשני ילדים. 

על פי מקורות ששוחחו עם רשת 'פוקס ניוז', הסוכן נהג על טרקטורון ועקב אחר קבוצת מהגרים בסביבות השעה 1:00 בלילה, ובמהלך המרדף במהירות גבוהה, הוא התנגש בגדר. גורמים סיפרו כי סוכנים אחרים מצאו אותו שרוע על הרצפה ולא מגיב. הם ביצעו בו פעולות החייאה עד להגעת הפרמדיקים שפינו אותו לבית חולים סמוך, שם הוא מת זמן קצר מאוחר יותר.

"מותו של הסוכן בזמן אבטחת הגבול הדרומי של המדינה שלנו, הוא אובדן עצום לארגון שלנו ולכל האומה כולה", אמר ראש משמר הגבול האמריקאי, ראול אורטז. "אנו שולחים את תפילותינו למשפחה ולעמיתיו לעבודה בתקופה קשה זו".

הטרגדיה בגבול מגיעה יום אחד בלבד לאחר שהנשיא ג'ו ביידן דילג על ביקור בגבול של ארצות הברית עם מקסיקו, על אף שהגיע לאריזונה, בטענה שיש "דברים חשובים יותר" לעשות. 

עוזר דוברת הבית הלבן התייחס לסערה סביב התנערותו של ביידן מביקור בגבול, ואמר: "הנשיא נוקט בפעולות כדי לאבטח את הגבול שלנו ולבנות מערכת הגירה הוגנת, מסודרת ואנושית. הנשיא מתמקד בפתרונות אמיתיים, לא בפעלולים פוליטיים".

אך מילים אלו לא הרגיעו את הציבור, בעיקר לאור העובדה שרגלו של הנשיא לא דרכה בגבול מאז שהוא נכנס לתפקיד. 

נשיא המועצה הלאומית של משמר הגבול, ברנדון ג'אד, אמר בתגובה כי "אין דבר חשוב יותר מהבטיחות והביטחון של העם האמריקאי, אבל לנשיא ביידן זה לא חשוב. עם מספר שיא של מהגרים וסמים, כולל פנטניל הקטלני, חציית גבול בלתי חוקית והתחמקות ממעצרים, ברור שלביידן אכפת יותר מפוליטית מאשר הילדים, החברים והשכנים שלנו".

YOU MIGHT ALSO LIKE