המלחמה נגד טיקטוק מתרחבת: טקסס אוסרת על השימוש באפליקציה
המושל גרג אבוט אסר על כל מכשיר בבעלות ממשלתית להשתמש ברשת החברתית, בטענה שהיא אוספת מידע רגיש ומעבירה אותו לממשל הקומוניסטי. זאת בצעדים דומים למרילנד, אינדיאנה ודקוטה הדרומית

מושל טקסס, גרג אבוט, הכריז ביום רביעי על איסור שימוש ברשת החברתית טיקטוק בכל המכשירים שהונפקו על ידי הממשלה - ובכך למעשה הפך למושל הרפובליקני האחרון שנקט צעדים נגד האפליקציה הסינית מתוך חשש לאיום על הביטחון הלאומי. 

(צילום: Shutterstock)

על פי הודעה ממשרד המושל, אבוט שלח מכתבים לכמה פקידי מדינה בנוגע לאחריות הממשלה לשמור על הבטיחות ואבטחת הסייבר של תושבי טקסס, בטענה שהשימוש באפליקציה מאפשר למפלגה הקומוניסטית הסינית לאסוף "מידע אמריקאי קריטי". 

"טיקטוק אוספת כמויות עצומות של נתונים מהמכשירים של המשתמשים שלה - כולל מתי, היכן וכיצד הם מנהלים פעילות באינטרנט - ומציעה את שלל המידע הזה, שעלול להיות רגיש, לממשלה הסינית", כתב אבוט.

ולמרות שהאפליקציה אינה בבעלות ממשלת סין, אבוט אמר כי נתוני המשתמשים עדיין יכולים להגיע לידי המפלגה הקומוניסטית זאת במסגרת חוק המודיעין הלאומי משנת 2017, המחייב את כל העסקים לסייע לממשלה ב"עבודת המודיעין".

האיסור בטקסס הגיע יום אחד בלבד לאחר שמושל מרילנד הרפובליקני, לארי הוגאן, הוציא הנחיה דומה האוסרת על שימוש במוצרים שפותחו ברוסיה במכשירי טלפון בבעלות המדינה. 

כמו כן, לפני קצת יותר משבוע, המושלת הרפובליקנית של דקוטה הדרומית, קריסטי נואם, חוקקה איסור על סוכנויות המדינה או כל גוף אשר מתקשר איתן להשתמש בטיקטוק.

התובע הכללי של אינדיאנה, טוד רוקיטה, הגיש ביום רביעי שתי תביעות נפרדות נגד טיקטוק, והאשים את האפליקציה ב"פיתוי ילדים לפלטפורמה" וכי היא "הונתה" את המשתמשים שלה לחשוב שהמידה שלהם בטוח מפני הממשלה הסינית.

דוברת טיקטוק, ברוק אוברוטר, שלחה ביום רביעי תגובה ל'ניוזוויק' לפיה החברה מאמינה שהאיסורים האחרונים "נובעים במידה רבה ממידע שגוי על החברה שלנו". 

"אנחנו תמיד שמחים להיפגש עם קובעי מדיניות כדי לדון בפרקטיקות הפרטיות והאבטחה שלנו", כתבה. "אנו מאוכזבים מכך שסוכנויות המדינה, המשרדים ואוניברסיטאות רבות שהשתמשו בטיקטוק כדי לבנות קהילות ולהתחבר עם הבוחרים שלהם, לא תהיה להם יותר גישה לפלטפורמה שלנו".

היא הוסיפה כי "אנו בטוחים שאנחנו בדרך נכונה במשא ומתן שלנו עם ממשלת ארה"ב כדי להפריך את כל החששות בנוגע לביטחון לאומי, וכבר עשינו צעדים משמעותיים לקראת יישום פתרונות אלה". 



YOU MIGHT ALSO LIKE