משפר את העיכול ועוזר לרדת במשקל: הכירו את הקמח שאתם חייבים להכניס למטבח
קמח בננה ירוקה הולך ותופס תאוצה והוא כבר לגמרי נחשב לסופר-פוד מבוקש. אך מה הוא בדיוק מכיל? מה היתרונות הבריאותיים שלנו? וכיצד אפשר להשתמש בו? הנה כל הפרטים

בקמח המיוחד הזה הנקרא קמח בננה ירוקה למעשה משתמשים כבר שנים רבות. הוא מיוצר מבננות שטרם הבשילו, והוא נחשב למזון־על בעיקר הודות לסיב ייחודי שהוא מכיל בשם עמילן עמיד. בנוסף, הוא בעל ערך גליקמי נמוך, מהווה מצע לשגשוג חיידקי המעי הטובים ומשרה תחושת שובע לזמן ארוך. 

הקמח הוא נטול גלוטן ובעל טעם ניטרלי כך שהוא מוצלח במיוחד כתחליף לקמח. הנה כמה יתרונות בריאותיים מפתיעים וחשובים שתרוויח אם תכניסו אותו למטבח שלכם:

סיוע לבריאות מערכת העיכול

העמילן העמיד הקיים בקמח משמש מזון לאוכלוסיית החיידקים הידידותיים במעיים ומסייע במיגור פתוגנים מזיקים במערכת העיכול. בנוסף, הוא מגביר את קצב חילוף החומרים, מסייע בספיגת רכיבים מהמזון ואף במניעה ובטיפול בעצירות. העמילן העמיד גורם ליצירת חומצות שומן קצרות שרשרת המחזקות את תאי רירית המעי ומגינות מפני דלקות מעי.

מניעת תנודות חדות ברמות הסוכר בדם

לקמח הבננה ערך גליקמי נמוך, לכן צריכתו אינה גורמת לתנודות חדות ברמות הסוכר בדם. האפקט הזה חזק במיוחד ונמשך שעות רבות לאחר צריכתו. בנוסף, נוכחותו משפרת את העמידות לאינסולין.

תרומה לירידה במשקל

הקמח מוביל לתחושת שובע ממושכת, כאשר מחקרים הראו ירידה של עשרות אחוזים בכמויות האוכל שנצרכו בארוחות שלאחר אכילת מנה הכוללת עמילן עמיד, הקיים כאמור בשפע בקמח הבננה הירוקה. כמו כן נמצא כי הוא מסייע לטיפול בתסמונת המטבולית שנוצרת על רקע השמנת יתר, שהיא שילוב של יתר לחץ דם, שומנים גבוהים בדם וסוכר גבוה. 

אבץ

מינרל שיש בקמח הבננה וחיוני לחיזוק מערכת החיסון, למניעה ולטיפול בסוכרת.

מנגן

מינרל חשוב לחילוף חומרים של שומן ופחמימות, מסייע בספיגת הסידן, בוויסות רמות הסוכר בדם וחיוני לתפקוד תקין של המוח ומערכת העצבים. והוא, כפי שאתם מנחשים, קיים בקמח המיוחד הזה.

מגנזיום

מינרל חשוב לתפקוד שרירי המעיים, הקיבה והרחם. הוא תורם גם למניעת עצירות, תסמונת קדם וסתית, מיגרנות וכאבי ראש, התכווצויות שרירים, לחיזוק העצמות, להרגעת מערכת העצבים ואף מסייע לטיפול בבעיות שינה.

אשלגן

מינרל חיוני לתפקוד השרירים, לרבות שריר הלב, וכן למערכת עצבים מאוזנת ולהורדת לחץ דם. עד כמה קמח בננה עשיר באשלגן? בשתי כפות קמח בננה יש כמות אשלגן שוות ערך לשבע בננות.

ויטמין E

ויטמין שהוא נוגד חמצון עוצמתי הנחשב כמסייע בחיזוק הראייה, במיגור דלקות שונות, בהגנה על העור, בחיזוק מערכת החיסון, בשמירה על בריאות כלי הדם ואף בהגנה מפני מחלות סרטן.

לסיכום, השימוש בקמח הבננה הירוקה הינו פשוט וקל במיוחד. למעשה, הוא מהווה תחליף מושלם לקמח לבן רגיל, בעיקר בגלל היותו בעל טעם נטרלי לגמרי בשונה מקמחים אחרים כמו קמח כוסמת, קמח חומוס וכדומה. לכן, תוכלו לעשות בו שימוש באפייה הן של מתוקים והן של מלוחים, והתוצאה תהיה נהדרת ומוצלחת במיוחד.

YOU MIGHT ALSO LIKE