רעידת אדמה: מאסק שחרר את המסמכים הסודיים החושפים את המאמצים לדכא את סיפור המחשב של האנטר ביידן ערב בחירות 2020
המסמכים מראים שעובדים רבים בענקית הרשת החברתית העלו חששות לגבי חסימת הדיווחים על תוכנו של המחשב הנייד השייך לבנו של נשיא ארה"ב ערב ההתמודדות מול טראמפ - דיכוי הסיפור עזר לדמוקרטים לנצח בבחירות

טוויטר בחרה לחסום את סיפור המחשב הנייד של האנטר ביידן ב-2020 מבלי לקבל כל התראה מהממשל כאשר בכירי הרשת החברתית התקשו למצוא הסבר מניח את הדעת למעשיהם, כך על פי התכתבויות פנימיות שפורסמו עתה על ידי הבעלים החדש של החברה, אילון מאסק.

צילומי המסך של ההתכתבויות בין בכירי הרשת החברתית פורסמו על ידי העיתונאי מאט טייבי ביום שישי בערב (שעון ניו יורק) - שחרור החומרים הסודיים אושר על ידי הבעלים החדש של פלטפורמת המדיה החברתית.

כזכור, ב-14 לאוקטובר 2020, כשלושה שבועות לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, ה"ניו יורק פוסט" פירסם תחקיר על קבצים שנשלפו מהמחשב הנייד שהשתייך להאנטר ביידן, בנו של המועמד לנשיאות דאז ג'ו ביידן. החשיפה כללה אי-מיילים המתעדים את העסקאות המפוקפקות של משפחת ביידן באוקראינה, בין היתר כמו גם חומרים פורנוגרפיים הקשורים לבנו של הנשיא.

המחשב הנייד שניזוק ממים ונמצא בחנות תיקונים בדלאוור ב-2019, הודלף על ידי טכנאי המחשבים לעיתון הניו-יורקי דרך מקורבו של הנשיא טראמפ, עו"ד רודולף ג'וליאני.

מיד עם פרסום התחקיר על ידי העיתון, טוויטר השעתה את החשבון של 'הפוסט' ואסרה על משתמשים לשתף קישורים לתחקיר, בטענה שהוא מפר את מדיניות "החומרים הפרוצים" שלה.

הדבר עורר סערה כלל-ארצית בארה"ב.

לדברי העיתונאי החושף טייבי, טוויטר "נקטה בצעדים יוצאי דופן כדי לדכא" את התחקיר ללא ידיעתו של מנכ"ל טוויטר לשעבר, ג'ק דורסי, בעוד סמנכל"ית החברה ויג'איה גאדה, לשעבר ראש מחלקת המשפטים, המדיניות והנאמנות, מילאה "תפקיד מפתח" בתהליך הצנזור. טייבי ציטט עובד לשעבר בחברה שטען כי "הפריצה היתה התירוץ, אבל תוך כמה שעות, כמעט כולם הבינו שזה לא יחזיק מעמד", ו"לאף אחד לא היה האומץ להפוך את ההחלטה".

נראה כי ההתכתבות הפנימית ששיתף טייבי מעידה שהצוות הבכיר בטוויטר היה נתון למול ספקות גדולים כשהגיע הזמן להסביר את החסימה לציבור הרחב.

"אני מתקשה להבין את בסיס המדיניות לסימון [סיפור המחשב הנייד] כלא בטוח, ואני חושב שהטיעון הטוב ביותר להסברה הוא שאנו מחכים להבין אם הסיפור הזה הוא תוצאה של חומרים פרוצים", כתב מנהל התקשורת טרנטון קנדי ​​לעמיתיו, לפי צילומי המסך שפורסמו.

במקביל, סגן הנשיא לשעבר לתקשורת גלובלית, ברנדון בורמן, גם הביע חששות דומים: הוא תהה, "האם אנו יכולים לטעון בכנות שזה חלק מהמדיניות [שלנו]?".

טייבי טוען כי לא מצא ראיות לכך שטוויטר קיבלה התראה כלשהי מהממשל בעת הטיפול בדיווח של הניו יורק פוסט.

עוד במהלך הדיון הפנימי, ראש מחלקת האמון והבטיחות לשעבר, יואל רוט, הצהיר כי למרות שמקורם של קבצי המחשב הנייד היה "לא ברור" באותה תקופה, "בהתחשב בסיכונים החמורים כאן ובלקחים של 2016, אנחנו בצד של הכללת אזהרה ומניעת הגברת תוכן".

רוט התכוון ככל הנראה למספר האשמות של התערבות חיצונית ושימוש בחומרים פרוצים במהלך הבחירות לנשיאות ב-2016, בהן ניצח טראמפ את יריבתו הדמוקרטית, הילרי קלינטון. טייבי הבטיח כי ישחרר קבצי טוויטר נוספים בעתיד. ומאסק הודיע כי עדכון נוסף יגיע ביום שבת.

לאחר השתלטותו על טוויטר באוקטובר, הבעלים של SpaceX וטסלה פיטר כמה מנהלים בכירים וביטל חלק מההחלטות הקודמות של טוויטר, כגון החסימה לצמיתות של חשבונו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

YOU MIGHT ALSO LIKE