אילון מאסק מודה: "טוויטר התערבה בבחירות"
הבעלים הודה כי הרשת החברתית שימשה לצנזורה פוליטית בעבר על מנת להטיב פוליטית עם הצד הדמוקרטי - הבטיח: "טוויטר 2.0 יהיה הרבה יותר יעיל, שקוף ושווה"

מנכ"ל טוויטר אילון מאסק הודיע ביום רביעי כי אין ספק שטוויטר "התערבה" בבחירות לפני השתלטותו על החברה. "המציאות הברורה" היא שטוויטר "התערבה בבחירות" באמצעות שיטות ניהול התוכן שלה, אמר מאסק. קביעתו מגיעה בתגובה ליואל רוט, לשעבר ראש מחלקת הנאמנות והבטיחות של טוויטר, שטען כי הפלטפורמה הפכה לפחות בטוחה תחת הבוס החדש שלה.

רוט אף טען כי הוא התפטר מהפלטפורמה כי מאסק מנהל את החברה "כדיקטטור".


"אחד הגבולות שלי היה שאם על טוויטר תתחיל להישלט על ידי צו דיקטטורי ולא על ידי מדיניות... אז לא יהיה יותר צורך בי ובתפקידי", אמר רוט, לרויטרס.

כראש אגף הבטיחות, רוט מילא תפקיד מפתח במספר החלטות ניהול תוכן ידועות לשמצה של החברה, כולל הרחקת הנשיא דאז טראמפ ודיכוי הדיווח של הניו יורק פוסט על המחשב הנייד של האנטר ביידן ערב בחירות 2020.

"טוויטר הוכיח את עצמו כלא בטוח ב-10 השנים האחרונות ואיבד את אמון המשתמשים. צוות העבר בחטיבת ה'אמון והבטיחות' הוא בושה, ולכן אין לו כל זכות לשפוט את הנעשה כעת. היה להם סיכוי, אבל הם מכרו את נשמתם לתאגיד", אמר אחד ממשתמשי טוויטר בהתייחסו לסיקור של רויטרס את דבריו של רוט - לדברים האלה כתב מאסק בתגובה: "בדיוק".

"המציאות הברורה, כפי שמשתמשים ותיקים יודעים, היא שטוויטר נכשלה באמון ובבטיחות במשך זמן רב מאוד והתערבה בבחירות", הוסיף המיליארדר.

מאסק לא פירט כיצד בדיוק התערבה טוויטר, אך רמז כי יחשוף מספר מסמכים ושיחות פנימיות של החברה המדגימים את ההתערבות.

הבוס החדש הבטיח כי "טוויטר 2.0 יהיה הרבה יותר יעיל, שקוף ושווה".

YOU MIGHT ALSO LIKE