זה הצעד שעלול להקפיץ שוב את מחירי הדלק באמריקה לשיאים חדשים
סנקציות חדשות על נפט רוסי עלולות לגרום למחירי האנרגיה להמריא שוב - שחרור עתודות נפט אסטרטגיות בהוראת הנשיא ביידן כדי לבלום את עליית מחירי הדלק לא צפוי בקרוב

מחירי האנרגיה העולמיים עלולים להגיע לשיאים חדשים לאחר שהאיחוד האירופי הוציא איסור מוחלט על יבוא נפט רוסי, מה שעלול להגביל עוד יותר את אספקת הנפט בעולם, כך דיווחה רשת CNBC ביום חמישי. מדינות האיחוד האירופי החליטו לאסור על ייבוא נפט גולמי רוסי בתחילת יוני כדי להעניש את רוסיה על פלישתה לאוקראינה; עם זאת, האיסור, שייכנס לתוקפו ב-5 בדצמבר, עלול לסחוט עוד יותר את אספקת הנפט העולמית לקצה ולייקר את עלות הדלק, לפי CNBC. לקראת כניסתו לתוקף של האיסור, ארה"ב ובעלות בריתה בקבוצת שבע המדינות המתועשות (G7) כמו גם האיחוד האירופי, מתכננים לקבוע תקרת מחיר חדשה.

איסור מוחלט על נפט גולמי רוסי עלול לשבש את שווקי האנרגיה הבינלאומיים, הסכים מנהל תחום אנרגיה, אקלים ומשאבים בחברת הייעוץ Eurasia Group, הנינג גלוישטיין.

האיסור ינתק את כל יבוא הנפט מרוסיה, יצואנית הנפט השלישית בגודלה בעולם בשנת 2021, וזו הסיבה שארה"ב ובעלות בריתה מנסות להגדיר את תקרת המחיר מתחת למחיר הממוצע של הנפט הרוסי, שעמד על 66 דולר לחבית נכון ליום רביעי השבוע.

לאחר שהגיע לשיא של 5 שנים של כ-123 דולר לחבית בתחילת מאי בעקבות הפלישה, המדד הבינלאומי לנפט גולמי מסוג ברנט התייצב על כ-88.37 דולר לחבית נכון ליום חמישי.

למרות שמחירי הבנזין ירדו לרמות של טרם המלחמה, הם עלולים לזנק עקב אמברגו הנפט הרוסי של האיחוד האירופי, אמר פטריק דהאן, ראש ניתוח הנפט ב-GasBuddy, ל"וושינגטון פוסט".

מחיר הדלק הממוצע עומד כעת על 3.47 דולר לגאלון ועדיין גבוה בכמעט דולר אחד משהיה כשהנשיא ג'ו ביידן נכנס לתפקידו, על פי מינהל המידע האמריקאי לאנרגיה.

בספטמבר, שרת האוצר של ביידן, ג'נט ילן, הזהירה כי האיסור של האיחוד האירופי על קניית נפט גולמי רוסי עלול להעלות את מחירי הדלק במהלך החורף.

המחסור בדלק עלול לפגוע באופן קשה בייצור האירופי מכיוון שמפעלים יתקשו להרשות לעצמם לשלם את חשבונות החשמל מרקיעי השחקים, לכן האיחוד מנסה לקבוע תקרת מחיר לחשמל גם כן במטרה לעזור לתעשיות להישאר בחיים, לפי פורבס.

רוסיה מצידה נשבעה שלא למכור נפט למדינות שישתמשו בתקרת מחיר שתפחית עוד יותר את אספקת הדלק העולמית.

סביר להניח שסין והודו לא יסכימו עם תקרת המחיר, מה שעלול להפחית את יכולתה של המדיניות המערבית להוריד את מחירי הנפט ולפגוע ברוסיה.

בתוך כך, הסכנה לשווקי האנרגיה המערביים נותרת בעינה.

YOU MIGHT ALSO LIKE