"אשת מושל קליפורניה שיקרה כי ויינשטיין אנס אותה, היא עשתה מין עסקי והיא מתביישת בכך" - הסנגורים של האנס טוענים
קו הגנה תקיף במיוחד של עורכי דינו של האנס המורשע ומפיק העל לשעבר הארווי ויינשטיין כנגד אשתו של מושל קליפורניה הוצג אמש בבית המשפט העליון בלוס אנג'לס - הבוקר יוצגו טיעוני הסיום של התביעה

ג'ניפר סיבל ניוסום שיקרה על כך שנאנסה על ידי הארווי ויינשטיין מכיוון שהיא לא יכולה "להודות" בעובדה שקיימה יחסי מין "עסקיים" עם איל הסרטים לשעבר, כך טוענים עורכי דינו של הארווי ויינשטיין.

אשת מושל קליפורניה, גאווין ניוסום, נתנה הופעה "דרמטית מדי" על הדוכן כדי לכסות על הבושה שחשה על קיום יחסי מין בהסכמה עם ויינשטיין, כך לטענת הסנגור הבכיר של וינשטיין עו"ד אלן ג'קסון.

לדבר ג'קסון למרות השכלתה ו"העידון שלה", סיבל ניוסום שיקרה לגבי הניסיון המיני שהיה לה עם ויינשטיין במלון בבוורלי הילס ב-2005 "כדי להתמודד" עם החלטה שהיא אינה גאה בה.

"היא אולי מתחרטת על הסקס העסקי, אבל חרטה רחוקה מאונס", אמר ג'קסון למושבעים באולם בית המשפט.

"היא קיבלה החלטה לנהל מערכת יחסים עם הארווי והיא הרוויחה מזה... זו ההגדרה של מין עסקי והיא שונאת את זה".

סיבל ניוסום העידה לפני כשבועיים כי ויינשטיין פיתה אותה לחדר המלון במסווה של דיבור על תפקיד קולנועי. היא טענה כי הסכימה באותו זמן שויינשטיין יכל "ליצור או להרוס לה את הקריירה".

היא תיארה כיצד ויינשטיין, בן ה-70 (כיום), חדר לנרתיקה באצבעותיו, ואז באמצעות איבר מינו ה"מעוות", שהיא תיארה כ"סוג של דג".

סיבל ניוסום, היא אחת מארבע נשים שהעידו כי ויינשטיין תקף אותן מינית במשפט.

במהלך עדותה היא התייפחה וצרחה "לא" מספר פעמים כשנשאלה על ידי סגנית התובעת המחוזית מרלן מרטינז אם היה בכוונתה לקיים יחסי מין עם המפיק באותו לילה ב-2005.

היא הוסיפה כי היא הכניסה את הזיכרון הנורא של האונס לתוך "קופסה", אך לפעמים זה יצא מתוכה בצוה של כעס מתפרץ על סביבתה.

כשהסנגור הנוסף של ויינשטיין מארק ורקסמן תשאל את סיבל ניוסום בשאלות הנוגעות לפרטים על עדותה הקודמת, היא השיבה: "מה שאתה עושה היום זה בדיוק מה שהוא עשה לי".

בשל דבריה אליה הסנגור השני של ויינשטיין, ג'קסון, תקף את אשת המושל על כך שאמרה מעל דוכן העדים כי האופן בו תושאלה היה דומה לאונס שעברה.

"איך את מעזה להגיד דבר כזה," אמר ג'קסון.

"איך היא מעזה להשוות את התשאול לאונס אלים. יש נשים שנאנסו באלימות. היא רקמה את כל ההופעה הזו כדי לצייר את עצמה קורבן לבחירות שהיא עשתה".

בעוד התובעת מרלן מרטינז המשיכה לשבח את סיבל ניוסום בטיעון על האומץ להתייצב ולהעיד במשפט, ג'קסון אמר שהשחקנית לשעבר נתנה "הופעה של פעם בחיים" בזמן שהייתה על הדוכן ושיקרה שוב ושוב למושבעים.

ג'קסון ציין כיצד למרות שנאנסה לכאורה באלימות על ידי ויינשטיין, סיבל ניוסום המשיכה לשלוח לו אימיילים על פגישות ושאלה אם יש תפקידים בסרטים שהיא יכולה לגשת אליהם.

הוא גם טען שסיבל ניוסום פנתה נגד ויינשטיין רק כשזה "הפך לטרנדי" כדי "להצטרף לתנועה" - בהתייחסו לתנועת #MeToo, שהפילה את ויינשטיין וגברים חזקים אחרים שהואשמו בהתנהגות מינית לא נאותה.

ההגנה גם הראתה קולאז' של יותר מתריסר הודעות אימייל, כולל אחת שבה ביקשה את עצתו של ויינשטיין כיצד לטפל בעיתונות שלילית שבעלה זכה לה בשל שערורייה שבה היה מעורב לאחר שניהל רומן עם עוזרת.

עוד נראו עשרות הודעות אימייל המבקשות תרומות לקמפיין עבור בעלה.

"היא חיפשה את החברה שלו שוב ושוב", אמר ג'קסון. "היא משנה פרטים כשזה נראה רע או אומרת שהיא לא זוכרת. הכל (לגבי הזיכרון שלה) עדיין 'בקופסה'. אני לא יודע איפה הקופסה הזו אבל אולי היא תמצא שם את האמת!"

ויינשטיין טען כי הוא 'לא אשם' ב-11 סעיפי אונס ותקיפה מינית בהן הואשם במגע מיני עם ארבע נשים.

הוא צפוי לעד 140 שנות מאסר אם יורשע.

נכון לעתה הוא כבר מרצה עונש של 23 שנות מאסר על עבירות מיניות שביצע בניו יורק.

התביעה תציג את טענות הסיום שלה היום (ו') לאחר שאמש ההגנה עשתה זאת.

YOU MIGHT ALSO LIKE