בנקים אמריקאים מפתחים טכנולוגיה למעקב אחר רוכשי אקדחים במסווה של סימון יורים המוניים
מדובר בצעד שעלול להפר תקנות מדינתיות שנועדו להגן על פרטיות צרכנים - אך נכון לעתה נראה כי טרם נשמעה התנדות לדבר ממושלי המדינות

בנקים אמריקאים מפתחים טכנולוגיה למעקב אחר רכישות אקדחים וכלי נשק בניסיון לסמון יורים המוניים פוטנציאליים. על פי דיווח זירוהדג', מדובר בטכנולוגיה ל"זיהוי יורים המוניים פוטנציאליים" על ידי מעקב אחר רכישות הקשורות לנשק והגשת "דו"חות פעילות חשודה" לרשת האכיפה של פשעים פיננסיים של משרד האוצר האמריקאי.

לפי הערות שהשמיעה מנכ"לית בנק Amalgamated, פריסילה סימס בראון, בוועידת הניו יורק טיימס ביום רביעי, האסטרטגיה תפעיל את שירותי חברות כרטיסי האשראי כדי לעקוב מקרוב אחר רכישות נשק, כך מדווח בלומברג.

"אנחנו בשלבים מוקדמים מאוד של זה - הקוד הספציפי הזה אושר רק באוקטובר, אז תרחישי הזיהוי האלה עדיין נמצאים בבנייה", אמרה בראון.

האסטרטגיה תשקף דרכי פעולה קיימות בהן בנקים מנסים לזהות ולעצור רמאים מלהשתמש בכספי הלקוחות.

ארגון התקינות הבינלאומי אישר מוקדם יותר השנה קוד חדש של קטגוריית סוחרים בו ישתמשו בנקים בעת עיבוד עסקאות עבור חנויות נשק ותחמושת לאחר ש-Amalgamated הגישה בקשה בנושא. תומכי הפיקוח על נשק מיהרו לחגוג את המהלך, בטענה שהוא יעזור לבנקים לסמן פעילות חשודה.

בינתיים, בנקים אחרים נכנסו ללחץ לאור העובדה שרפובליקנים בקונגרס ביקרו אותם לגבי האפשרות כי הבנקים יתכננו להשתמש בקודי המעקב. קובעי מדיניות שמרניים הביעו דאגה שחברות אשראי גם כן ישתמשו בנתונים כדי ליצור רשימות לא רשמיות של בעלי נשק בארה"ב.

"מה שאני שומע מבנקים אחרים הוא שהם משתפים פעולה עם התהליך הזה ועם המערכת הזו, והגישו דו"חות על פעילות חשודה על פני מספר עצום של תעשיות כדי לעצור מספר עצום של פשעים - או לפחות להתריע עליהם", אמרה בראון העומדת בראש הבנק העומדת בחזית התנעת המהלך - "ויש לי כל ביטחון שהבנקים יעשו את אותו הדבר כאן".

במידה ובנקים אחרים יתווספו ליוזמה, כמו גם חברות אשראי אחרות, יתכן ויהיה מדובר בצעד המפר תקנות פרטיות של מדינות מסוימות.

YOU MIGHT ALSO LIKE