מספר נשאי האקדח באמריקה הכפיל את עצמו בשנתיים החולפות
אי סדר חברתי, החלשת המשטרה, פסיקות מקלות של בית המשפט העליון - ומסורת ארוכת שנים, כולם גורמי מפתח בנתונים החדשים

מחקר חדש שפורסם ב-American Journal of Public Health חשף כי מספר האמריקאים שומרי החוק הנושאים אקדח טעון מדי יום כמעט הוכפל בין השנים 2015-19. המחקר שכותרתו "טרנדים בנשיאת אקדחים טעונים בקרב בעלי אקדחים בארצות הברית, 2015-2019" מצא שמספר המבוגרים שומרי החוק בארה"ב הנושאים אקדחים כמעט הוכפל מ-9 מיליון ב-2015 ל-16 מיליון ב-2019. "באופן יחסי פחות בעלי אקדחים נשאו אותם במדינות שבהן לרשויות המנפקות היה שיקול דעת משמעותי במתן ההיתרים", אמרו מחברי המחקר.

המחברים טענו כי "מעט מאוד היה ידוע על תדירות נשיאת נשק חם בקרב בעלי אקדחים בוגרים בארצות הברית לפני מחקר זה. למעשה, במהלך 30 השנים האחרונות, רק כמה סקרים לאומיים שנערכו ב-1994 ,1995, 1996 ו-2015, סיפקו אפילו את המידע הבסיסי ביותר על תדירות נשיאת נשק חם". חברת המחקר Ipsos ערכה את הסקר בין יולי 2019 לאוגוסט 2019 - המשיבים היו כולם ממשקי בית בעלי כלי ירייה אשר נלקחו ממאגר המידע של Ipsos ובתוכו מדגם מייצג של כ-55,000 מבוגרים.

מחברי המחקר לא סיפקו הסבר לעלייה המהירה במספר נשאי האקדחים. אבל במהלך התקופה, אי שקט חברתי בפרגוסון, מיזורי, ובבולטימור, כמו גם פשיעה אלימה גואה באזורי מטרו מסוימים, יכולים להסביר את המגמה - אחרי הכל, מספר עצום של נשאלים אמרו שהם נושאים אקדחים עבור "הגנה אישית".

"העליות הללו נרשמו לפני הקורונה ו"קיץ האהבה" בו ערים רבות בארה"ב חוו התפרעויות מסיביות, אלימות, ועלייה מדהימה בפשיעה", נכתב בבלוג הנשק חם Bearing Arms.

כמו כן מאז התווספה פסיקת בית המשפט העליון בארה"ב, מדינת ניו יורק נגד ברואן, שאישרה את זכות הנשיאה מחוץ לבית, מה שמאלץ מדינות להפסיק לשלול שרירותיות אישורי נשיאה למועמדים שלא עמדו בדרישות ספציפיות. פסיקה זו אפשרה למיליוני בעלי נשק לשאת בפומבי נשק מוסתר במידה ו​​יעברו שיעור של יומיים ויעברו בדיקת רקע.

במידה ועושי המחקר היו מעדכנים את הנתונים לתקופה שלאחר שנות המגיפה ופסיקת ברואן סביר שמספר האמריקנים הנושאים אקדחים היה גדל באופן דרמטי מכיוון שארה"ב הפכה בשנתיים החולפות לנגועה בלא מעט פשיעה אלימה.

YOU MIGHT ALSO LIKE